hij heeft zijn voliere al eens goed schoongemaakt en alles verwijderd maar de vogels hebben toch weer wat gevonden in de struiken...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zilverbekje gewond!
Collapse
X
-
Ja gelukkig valt het mee. Kosten vielen mee, 25 euro.
Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit BredenhoffDan heeft ie dat niet erg goed gedaan, vooral als hem dat al meerdere vogels heeft gekost die met hun pootjes vast hebben gezeten aan dat nestmateriaal
en overleden zijn
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11 Bekijk BerichtZoals gijsie zegt, heb ik inderdaad alles al schoongemaakt en ik gebruik alleen nog cocosvezel. Ik heb destijds alle nestkasten schoongemaakt, de bodem en geprobeerd alle losse nesten in de struiken te verwijderen. Maar sommige plekken zijn voor mij gewoon onbereikbaar, doordat het zo dicht begroeid is en er ook dikke bamboepijpen in de voliere staan. Het enige wat nodig is voor zo'n verstrikking is slechts 1 draadje, en in een broedkooi is deze wel te vinden, maar in een redelijk ruime buitenvoliere die dicht beplant is wordt het erg lastig. Ik laat dat ***** spul echt niet voor de lol zitten.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
Het is geen normale bamboe waar ik het over heb. Het zijn dode bamboe pijpen met een doorsnee van 10-15 cm. Hier heb ik gaten in geboord om als nestkasten te dienen. Deze bamboe valt dus ook niet te snoeien. Tussen de bamboe pijpen zullen ze dus niet verstrikt raken, maar achter deze bamboe groeit bijvoorbeeld klimop. Hier hing dus nog een draadje in, waar de vogel zich in verstrekt had. Achter deze dikke tralies van bamboe pijpen is het voor mij lastig schoonmaken. Blijkbaar heb ik daar een draadje gemist.
Maar ik ga wel wat veranderen, zodat ik overal goed bij kan. Zoals je zegt, de beplanting wat "luchtiger" houden en zorgen dat er geen ruimte meer achter de bamboe pijpen zit.
Met het zilverbekje gaat het een stuk beter, zijn vleugel is wel erg beschadigd waardoor hij nog niet kan vliegen. Maar hij probeert al te fladderen. Hij fluit ook al weer gelukkigMet het pootje lijkt alles goed te gaan nu. Dus ik heb goede hoop voor een goed afloop.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11 Bekijk BerichtHet is geen normale bamboe waar ik het over heb. Het zijn dode bamboe pijpen met een doorsnee van 10-15 cm. Hier heb ik gaten in geboord om als nestkasten te dienen.
Fijn dat het beter gaat met de zilverbek, maar wel een beetje oppassen met fladderen; soms fladderen ze meer dan goed voor ze is.
Een vleugel is maar een klein stompje met daar heel veel veren aan.
Wat is er precies beschadigd aan de vleugel? Als het alleen maar veren zijn, zou je die niet uit kunnen trekken ofzo? Dat die vanzelf weer teruggroeien?
Niet zomaar uit gaan trekken natuurlijk, eerst zeker weten dat het teruggroeit.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
Ik zal eens een foto proberen te maken. Ik ben vandaag direct maar wezen veranderen, en heb er voor gekozen om maar 1 pijp te laten staan, en een stuk afgezaagde pijp op te hangen. Zo kan ik er al een stuk beter bij. Morgen kan ik wel even een foto maken
Zijn veren zijn kapot gegaan ja, meeste zijn er al uitgevallen. Het is even wachten tot ze weer terug groeien denk ik. Daarna zal die wel weer kunnen vliegen. Ik wacht maar gewoon af, ga er maar geen veren uit trekken ;p
Opmerking
-
Ik weet van een vogel die een pen scheef had staan ofzo en de aanzet was toen ontstoken. Dat heeft hij er toen toch maar uitgetrokken. Pus, bloed, heel smerig verhaal (witte vogel ook nog), maar daarna ging het wel weer beter. Dus even aankijken denk ik; als veren niet vanzelf eruit gaan en hij zou er last van hebben, dan misschien de natuur een klein handje helpen.
Ik kijk uit naar de foto van je bamboepijp/-hok.
Ik heb zelf ook zilverbekjes, maar het enige probleem dat ik daar steeds mee heb is dat de poppen die ik aanschaf na lange tijd toch mannen blijken te zijn.
Maar nu heb ik er toch een die steeds met haar staart trilt en zich laat betreden. Dus dat lijkt me toch echt een pop.
Mijn vorige 'pop' zat ineens met een strootje in d'r snavel op en neer te huppen voor mijn andere pop. Dus dat was geen pop..... maar sindsdien niets meer gedaan. Niet gezongen, niet gehupt...... stom beest.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking