Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kweekproblemen Goulds.
Collapse
X
-
jongen het nest uit gekieperd
Hoe staat het met de nagels van de oudervogels?
Als deze te lang zijn, kunnen de jongen eraan blijven haken en zo het nest uit worden getrokken. Zijn het goulds met ervaring of zijn het de eerste nesten? Het kan ook zijn dat ze niet weten wat ze met de jongen aan moeten vangen. Ik zou de jongen in eerse instantie gewoon terug leggen in het nest bij de ouders. Maar ja je hebt ze al overgelegd.
-
als de jongen dus echt uit het nest gegooid worden dan zul je even moeten onderzoeken wie het doet kan zowel de man als de pop zijn hoor en als je het weet weet je ook wie je apart moet zetten als je de verkeerde apart zet help het ook niet.
het wil nog wel eens voorkomen dat de ouder vogels het bij het eerste nest niet weten wat ze er mee aan moeten maar dit zou dan bij het tweede nest over moeten zijn.
waarom of de jongen er nu dan wel uitgegooid worden kan aan heel veel dingen liggen b.v. de man/pop is te broedrijp, de ouder vogels zijn van een stam die niet meer gewend is om het zelf te doen,de jongen mankeren wat,je hebt geen kweekkoppel,nagels te lang,jongen worden door andere vogel er uit gegooid(indien mogelijk),leeftijd van de vogels.
het over leggen naar een ander nest wil wel eens goed gaan maar dan moet er niet teveel verschil zitten tussen de jongen wat leeftijd betreft en je blijft dan mischien met het probleem zitten welk jong is van welk koppel.
mijn eind conclussie is dat je waarschijnlijk geen kweekkoppel hebt en dat daar de problemen liggen kijk eens of je er een andere man/pop bij kunt kopen en wissel dan eens.Henk Dijkkamp
Ik weet niet alles maar doe mijn best.
Opmerking
-
Het blijft inderdaad lastig om erachter te komen waarom de jongen niet in harmonie worden grootgebracht.
De adoptieouders (kweekkoppel B) heeft de jongen niet geaccepteerd en uit het nest gewerkt. Een van de jongen leefde nog en heb ik weer teruggelegd in het ouderlijke nest (koppel A). Daar waren weer twee jongen uitgekomen. In totaal liggen er nu drie jongen nog steeds in het nest. Het kan dus goed zijn dat de man die ik apart heb gezet de jongen eruit werkte.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking