ja je hebt wel mooi de meest moeilijke vogels uitgekozen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe boefies
Collapse
X
-
Ja dat is bij mij ook de bedoeling. Maar 1 koppel zilverbekjes doet het meestal niet zo goed als dat er meerdere koppels zijn.
En 2 koppels werkt weer onenigheid in de hand, dus vandaar 3 koppels.
En dan heb ik maar weinig of geen ruimte om er nog wat bij te zetten.
Ik heb gehoord dat binsen astrildes het dan weer beter doen met 1 koppel, dus dat zou er misschien nog bij kunnen, maar dat zien we dan nog wel weer. Eerst even zeker weten dat ik nu 3 koppels heb en dit niet weer een man is.
Ik vond vanochtend wel in het nestkastje waarvan ik dacht dat deze pop sliep een ei. Moet ik even in de gaten houden.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
Goed, ik ga dus heel hard huilen, anat vanochtend zag ik de nieuwe 'pop' met een vezel in de snavel op en neer huppen voor mijn andere donkerbuik pop.
Ik heb hem verder nog niet horen zingen, heb het huppen ook niet meer gezien, maar weet zeker dat ik degene met een groene ring op ne neer hem zien dansen.
De andere mannen jagen hem nu op en proberen hem zelfs hardhandig te betreden.
De donkerbuik bruine man waar ik dus nog steeds een popje voor zoek, is op zich wel lief en verdedigt hem nog wel..... Maar ik baal, baal, baal als een stekker!!!'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
Misschien toch eens overwegen om de vogels voor aankoop op DNA te testen. Dat kost wel wat, maar dan ben je van dit gezeur af.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje Bekijk BerichtJa en dan test het 10x als man en ben ik een lading geld kwijt en heb ik nog hetzelfde gezeur.
Ik heb al weer contact gehad met hem en we gaan het opnieuw proberen.
Ik zit gelukkig nog niet in de broedperiode met mijn vogels, dus ik heb de tijd.
Overigens ben je nu ook een hoop geld kwijt. Heen en weer rijden naar de kweker(s). Benzine/Openbaar vervoer is ook niet gratis.
Of koop een bewezen pop...
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door vandurenj Bekijk Berichtvan waar kwam dan dat ei;mannetjes leggen toch niet
heb hier wel poppen gehad die zongen
niet zo als een man maar stil frazelen
Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk BerichtStatistisch gezien moeten 1 op de 2 vogels een pop zijn. Dus uit 10 moeten er 5 poppen bij zitten.
Overigens ben je nu ook een hoop geld kwijt. Heen en weer rijden naar de kweker(s). Benzine/Openbaar vervoer is ook niet gratis.
Of koop een bewezen pop...
Vogels houden zich niet aan statistieken. Van de 9 vogels die ik nu van hem in huis heb gehad, heeft er nog maar 1 niet gezongen of gedanst. Helaas had ik die weer mee terug gegeven, omdat de 'pop' die ik koos ook nog niet gezongen of gedanst had.
Oorspronkelijk geplaatst door gijsie Bekijk Berichtja dat klopt. het kost zo ook veel geld en moeite. zou toch eens uit gaan kijken naar een bewezen pop. vandaag bij de vogelbeurs in asten zaten ook weer veel zilverbekjes.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
Laatste update; eindelijk een pop hoor.
Nu ook 3 nesten met eitjes, maar ze zitten er niet voortdurend op, dus weet niet wat er van gaat komen. Ook met naar buiten rijden in het zonnetje ene paar keer verstoord geweest misschien, voor ik in de gaten had dat er eieren lagen in het nest.
Ik kijk wel wat ervan komt.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking