Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantvinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Diamantvinken

Even een vraagje,

In mijn voliere heb ik oa een aantal koppels zebravinken en japanse meeuwtjes en verder een koppeltje binsenastrildes, bischenowastrildes en spitsstaart amadines.

De grootte van mijn voliere is als volgt:
    Buitenvoliere: 7,5x1,6x2,0m
    Binnenvoliere: 2,0x1,0x1,0m

Aangezien ik diamantvinken mooie vogels vind om te zien zou ik hiervan graag een koppeltje aanschaffen. Zou dit volgens jullie passen tussen bovenstaande collectie.
    Ik heb niet de intentie om met de vogels te kweken, maar als er jongen komen is dit natuurlijk altijd leuk.

Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Het zijn zeer mooie vogels. Qua grote van je voliere is mooi.
      Ze zijn dominant aanwezig. Tegen kleine vogels willen ze wel de baas zijn. Is je voliere ook beplant met schuilplaatsen? Zal op zich wel beter zijn voor je andere vogels. Maar je kunt altijd proberen.
      Bij me ouders verjaagden ze alle vogels bij de slaapnest.
      Groeten Niels

Opmerking

Heb ze ook 1 jaar gehad, wel onder japanse meeuwen grootgebracht, en deze waren wel geschikt voor in de voliere, helaas geen nageslacht van gekregen
        Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
        Vergeet niet te kijken op mijn site!
        http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Zal per koppel verschillen.

Dawizz; het zou best kunnen in mijn ogen, want ik heb ze zelf jaren gehad in een voliere van 3x2x2 m en daar had ik meerdere koppels tropen cq europese cultuurvogels bij. Bij mij was het wel de bedoeling om te kweken en dat ging vrij goed, wel zorgde ik voor minimaal 3 nestgelegenheden per koppel dat ik in de voliere had en voldoende nestmateriaal zodat ze niet bij elkaar de boel hoefden te slopen en dat geeft dan ook rust in het hok gr Rob.

Opmerking

het ligt dan natuurlijk ook aan de grootte van de kooi. soms kan het, soms niet. heb bijvoorbeeld ook ooit met succes 2 koppels forpussen in 1 voliere gekweekt terwijl dit officieel niet moet kunnen. als je alles maar goed in de gaten houdt.

Opmerking

wij hebben nu 6 soorten vogels geen diamant vinken maar wel andere tropen en kanaries ook rijstvogels waarvan ook gezegd word dat ze slopen en lastig zijn maar ik denk dat als de voliere groot genoeg is en ze genoeg plekjes hebben dat het wel goed komt
              en elke vogel heeft natuurlijk een ander karakter dus misschien geluk met goede en misschien pech met lastige vogels.
              maar ik denk dat het wel kan.

Opmerking

Ik heb twee verschillende koppels diamantvinken gehad, beide in een gezelschapsvoliere (niet tegelijkertijd). Dit ging/gaat met beide koppels goed. Mijn eerste koppel is nooit overgegaan tot broeden, maar mijn tweede koppel nu gaat beter. Die zit nu zelf te broeden in de buitenvoliere. Denk niet dat het wat wordt, maar in ieder geval een goed teken voor de komende zomer : ) Maar een kennis van mij heeft ook diamantvinken in de gezelschapsvoliere, maar hier doen ze wat lastiger. Broeden zelf wel, maar vallen andere vogels ook lastig. Deze voliere is ook wat kleiner dan de mijne, dus misschien komt het door de ruimte.

Je moet dus eigenlijk vooral geluk hebben met het karakter van je koppeltje.

Opmerking

dat is met de meeste vogels wel zo. je moet geluk hebben of het klikt

Opmerking

http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000678.html

Opmerking

Bedankt voor jullie antwoorden. De meningen zijn enigzins verdeeld, maar met een "goed" koppeltje zou het geen probleem moeten geven.
                      Ik ga eens op zoek naar een leuk koppeltje.

Opmerking

wel foto he als je ze hebt

Opmerking

Ik ga m'n best doen!
                          Het zal waarschijnlijk een verjaardagscadeau worden, dus nog even wachten tot april!

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Working...
                            X