Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herkennen koppels gouldamadine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Herkennen koppels gouldamadine

Hoi

Ik zet meestal het mannetje het eerst in een kooi en laat hem daar een paar dagen zitten.
    Doe dan het popje erbij en kijk wat er dan gebeurt , als het mannetje dan begint te baltsen ( het bekende hupje ) zie je vaak als de pop de man accepteert dat ze ook met het kopje begint te schudden en toenadering zoekt bij de man.
    Als de pop telkens wegvliegt van de opdringerige man wil ze er meestal niets van weten.

Om broedrijp te krijgen elke dag badwater eivoer geven en trosgierst .

Mvg Theo................

Opmerking

Je geeft aan dat je de Goulds bij diverse kwekers heb gekocht. Van belang is nog van welk ritme ze komen zomer of winterkweek.

Je hebt nu 6 mannen en vijf poppen, de meest gangbare vorm is meer mannen dan poppen.

koppels samenstellen met een nieuw bestand vergt inderdaad nogal wat geduld. Misschien moet je al heel tevreden zijn met het ene nest.

Vervolgens goed observeren of er een koppel ontstaat. Voor buitenkweek is het nog veel te vroeg. Kunnen de vogels van binnen naar buiten? Zo,ja lijkt me vijftien graden binnen aan de hoge kant.

Als je aangekochte vogels uit de binnenkweek komen is het wel opletten mocht het als nog winter worden.

succes

Opmerking

Op hoeveel uur licht zitten de vogels?

Zijn ze uberhaupt wel in broedstemming?
        Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Opmerking

Jo

Opmerking

Working...
            X