tja de vogels zitten nog niet zo lang bij elkaar dus ze zullen nog even moeten wennen. als je er weer een koppel bij gaat zetten word het weer wennen en weer onrust
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Probleem zilverbekje
Collapse
X
-
zilverbekjes
Ik heb je al een mailtje gestuurd via je site.
Zelf geen enkel problemen met zilverbekjes of eigenlijk wel...
Ze hebben vorig jaar 4 nestjes grootgebracht en ik heb ze nu maar in een apsrte kooi gezet zodat ze goed tot rust kunnen komen.
Foto's heb ik nog niet omdat ze camera schuw zijn
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door marcel123Ik heb je al een mailtje gestuurd via je site.
Ik zal even kijken of het adres er wel goed op staat. anders kopieer het adres even en plak het in de adres balk van je reguliere mail server.
** ff gecheckt:
Adres op de home pagina is gewoon goed... ik heb geen mail ontvangen en er staat ook niets bij ongewenste post.**'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door TroetelduifjeIk heb je mail ontvangen en gereageerd. reageer ff terug, want ik heb een aanbod gekregen.
als dat mogelijk is ik heb 2 poppen en 1 man kan dit kwaad of moet ik een man erbij gaan zoeken u kunt mij eventueel ook een mail sturen u.sieraad@telfort.nl
Opmerking
-
Misschien je e-mail adres niet openlijk tonen. Je weet noit wie het leest
1 man op 2 poppen kan. Ik zou het aankijken hoe het gaat; als je het al lang zo hebt en er is geen strijd, dan lekker zo laten. Als er alleen maar geharrewar is, dan zou je er een man bij kunnen doen, hoewel 2 koppels samen ook niet altijd even geweldig gaat.
Om de 1 of andere reden gaat 1 koppel, 3 of meer wel goed, maar 2 koppels in 1 kooi geeft meer strijd. Vraag mij niet waarom, maar ik heb zelf die ervaring ook.
Dus dan zou ik er persoonlijk 1 koppel en 1 man bij zetten, of de pop waar deze man het minst naar omkijkt weg doen.
Hoe groot is je kooi eigenlijk? Want hoe kleiner je kooi, des te minder koppels erin kunnen. Ideaal is 1 kuub per koppel. Persoonlijk vind ik iets minder ook wel kunnen.
En als je een loei van een kooi hebt, dan zeker meerdere vogels erin zetten; is veel leuker.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
1 of 3 paar???
ik zou altijd zorgen dat je 1 of 3 paar vogels in je kooi of voliere hebt[bij o,a zilverbekken].
en gelijk in je kooi plaatsen in 1 keer.
mijn ervaringen met meerdere paren zilverbekken in 1 voliere heb ik toch niet zulke goede ervaringen mee hoor.
in het begin gaat het meestal redelijk maar later leggen ze toch vaak meer eieren in 1 nest .
kweek al jaren zilverbekken,ook 1 man en 2 poppen of andersom zou ik niet doen
heb er nu zo,n 45 uitvliegen in diverse kleuren wel veel bruine dit jaar dus waarschijnlijk veel poppen.
mvg wim
Opmerking
-
ik heb niet alleen zilverbekjes
ik heb een voliere van 3 meter in de tuin met verschillende vogels er in
en mijn vraag is alleen
of het kwaad kan dat ik 1 man op 2 poppen heb zitten
Oorspronkelijk geplaatst door leila Bekijk Berichtik zou altijd zorgen dat je 1 of 3 paar vogels in je kooi of voliere hebt[bij o,a zilverbekken].
en gelijk in je kooi plaatsen in 1 keer.
mijn ervaringen met meerdere paren zilverbekken in 1 voliere heb ik toch niet zulke goede ervaringen mee hoor.
in het begin gaat het meestal redelijk maar later leggen ze toch vaak meer eieren in 1 nest .
kweek al jaren zilverbekken,ook 1 man en 2 poppen of andersom zou ik niet doen
heb er nu zo,n 45 uitvliegen in diverse kleuren wel veel bruine dit jaar dus waarschijnlijk veel poppen.
mvg wim
Opmerking
-
Als je ziet dat de ene pop met de man echt een koppeltje vormt en dat de ander steeds alleen zit dan zou ik er een man bij zoeken.
Zilverbekjes tuttelen veel samen en als de derde steeds alleen zit dan is dat sneu.
Ook in de winter als ze in een nestkastje gaan slapen en de derde zit alleen, dan is dat (vind ik) wat zielig, maar ook is het voor degeen die alleen zit kouder 's nachts.
Gewoon even zien dus of er een pop echt buiten de boot valt en afhankelijk daarvan beslissen of je een pop weg doet of een man bij koopt.
Mijn mening hoor, uiteraard is het aan jou hoe jij het ziet.
Groetjes, Chantal
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking