Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goulds kweken of niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Goulds kweken of niet

Me goulds zitten op 12 uur licht, ze zijn al broedrijp. Maar kunnen ze op 12 uur licht broeden? Nog geen idee of de poppen al trek hebben.

Dan komt de vraag kweken ze op 12 uur licht? Want ik kan het licht niet verlengen wegens andere vogels.
    Groeten Niels

gouldamadine's zijn gemakkelijk te kweken, dus of wel zitten je vogels niet 100% in conditie of ze hebben niet de juiste partner ik laat ze zelf kiezen

Opmerking

Bij mij op werk zitten ze ook met 12 uur licht, en ze kweken heel goed. Dus daar ligt het niet aan (geen idee wat het dan wel kan zijn, want ik heb nog weinig verstand van tropische vogeltjes )
      Groetjes, Karin

Opmerking

Volgens mij is de vraag van Niels of je kan kweken met 12 uur licht en niet dat ze niet willen kweken. Ik denk dat 12 uur licht wel voldoende is .

Opmerking

er word geadviseerd om te kweken vanaf 14 lichturen. dus denk dat 12 uur niet genoeg is maar ik heb hier geen ervaring mee

Opmerking

Ik zal deze week even de nestblok erin hangen, als ze geen interesse hebben moeten ze gewoon even wachten tot maart of langer wegens temperatuur. Dan heb ik in ieder geval de ringen.

Deze mutatie is wel wat lastiger te kweken, zwartkop witborst blauw.

Zal het proberen.
            Groeten Niels

Opmerking

Je geeft aan dat de poppen nog geen trek hebben, is hun snavel dan wel al verkleurd naar bijna zwart? Indien die nog niet verkleurd is heeft het nog geen zin om ze te laten broeden. 12 uur licht is een minimum maar zou voldoende moeten zijn. Beter is 13 uur en dat is vooral voor de jongen zodat deze voldoende voeding binnen krijgen.
              Jo

Opmerking

De poppen hebben wel de kleur op de snavel, de mannen ook. Ik laat ze proberen anders niet.
                Groeten Niels

Opmerking

Veel kwekers zijn nu bezig. Belangrijk is ook de temperatuur.
                  Jo

Opmerking

Mij als beginner lukt het zelf om Goulds te kweken. Doe niets bijzonders en heb de eerste jongen. Na het uitvliegen hadden ze gelijk alweer 4 eieren liggen. Ik heb de verlichting naar 15 uur opgeschroefd en ze zitten in een verwarmde kamer op ongeveer 17 graden. Ik rommel gewoon wat aan

Opmerking

Ze komen ook bij een kweker vandaan die nu al kweekt, temp is ongeveer 15 a 17. Nesten hangen er in, 1 koppel had al interesse. Zal het 3 weken aankijken of er wat van komt.
                      Groeten Niels

Opmerking

Working...
                      X