Oorspronkelijk geplaatst door euphonia
Bekijk Bericht
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Veelkleuren of Coloria papegaai amadine - Erythrura Coloria
Collapse
X
-
-
Euphonia bood jij de paddy gewoon aan of was dit gekiemde paddy? Mijn Coloria's voeden en voeren enorm veel geweekte en gekiemde zaden. Ik heb weleens begrepen dat de harde paddy voor problemen kan zorgen, omdat het de maag kapot maakt, omdat het zo hard is.
Overigens volgens mij hoor ik heel zachte bedel geluidjes vanuit het nest van het jonge koppel. De komende dagen nog eens goed luisteren of het echt zo is.
Opmerking
-
Je moet natuurlijk ook kijken wat ze in het wild krijgen, want vogels kunnen natuurlijk niet koken. Ik denk dat het beter is gewone paddy te verschaffen.Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
Opmerking
-
Hoor vandaag echt heel duidelijk dat het jonge koppel jongen in het nest heeft liggen. Het zijn er in in ieder geval meer dan 1. Die moeten dan zo'n dag of 6 zijn. Leuk dat het jonge koppel het na het eerste nest, waarbij ik de jongen heb moeten overleggen naar het oude koppel, het nu toch zelf lijkt te gaan doen. Mijn weekend is nu al goed!
Opmerking
-
Ga je ze ringen? Of laat je het nu op zijn beloop gaan en wacht je gewoon af hoeveel jongen er uit het nest floepen na zoveel dagen?Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
Opmerking
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk BerichtHoor vandaag echt heel duidelijk dat het jonge koppel jongen in het nest heeft liggen. Het zijn er in in ieder geval meer dan 1. Die moeten dan zo'n dag of 6 zijn. Leuk dat het jonge koppel het na het eerste nest, waarbij ik de jongen heb moeten overleggen naar het oude koppel, het nu toch zelf lijkt te gaan doen. Mijn weekend is nu al goed!
Opmerking
-
Daar drinken we er eentje op . Geweldig Hans, heel veel succes.
Opmerking
-
Loodje ik ben al het hele weekend dronken
Gezien de voedselopname moet het, puur gevoelsmatig, om ongeveer 3 jonge vogels gaan.
Opmerking
-
-
Vanochtend het oude koppel en de 2 jongen uitgevangen en verplaatst naar de grootste kooi. Ook heb ik de nagels van de ouders weer even kunnen bijknippen en de jongen kunnen voorzien van een kleurring. Jong nummer 1 (ringnr 81) heeft kleurring lichtblauw gekregen en jong nummer 2 (ringnummer 82) heeft sinds vandaag een oranje kleurring om. Ze zijn beide lekker vet op hun borst, dus dat zit wel goed. Het was even onrustig, maar nu zitten ze al weer van de komkommer, de gewelde en normale zaden te eten. Ook heb ik alles weer zien drinken en zijn ze zelfs al in bad geweest. Ze lijken dus snel gewend aan de nieuwe omgeving. Deze kooi is wat sober ingericht en is een tikkeltje donkerder dan de vorige. Hopelijk stopt de broedlust van de ouders nu en valt alles snel in de (jeugd)rui.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk BerichtVanochtend het oude koppel en de 2 jongen uitgevangen en verplaatst naar de grootste kooi. Ook heb ik de nagels van de ouders weer even kunnen bijknippen en de jongen kunnen voorzien van een kleurring. Jong nummer 1 (ringnr 81) heeft kleurring lichtblauw gekregen en jong nummer 2 (ringnummer 82) heeft sinds vandaag een oranje kleurring om. Ze zijn beide lekker vet op hun borst, dus dat zit wel goed. Het was even onrustig, maar nu zitten ze al weer van de komkommer, de gewelde en normale zaden te eten. Ook heb ik alles weer zien drinken en zijn ze zelfs al in bad geweest. Ze lijken dus snel gewend aan de nieuwe omgeving. Deze kooi is wat sober ingericht en is een tikkeltje donkerder dan de vorige. Hopelijk stopt de broedlust van de ouders nu en valt alles snel in de (jeugd)rui.Last edited by HansV; 11-11-2015, 12:41.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking