Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Veelkleuren of Coloria papegaai amadine - Erythrura Coloria
@miro Aangezien het om kostbare vogels gaat, gaat alles op advies van een vogelarts, dus er wordt zeker niet aangemodderd.
Sorry voor mijn woordkeuze dan, maar het duurt nu toch wel erg lang voordat er resultaat geboekt wordt, daarom geef ik u de tip om bovenstaande producten na te vragen aan uw vogelarts. U zou er van versteld staan hieveel schade wormen kunnen aanrichten in een vogellichaam!
Mvg
Hans ik weet niet wat uw arts gezegd heeft ivm ontsmetten maar die op de voordracht zei dat wormeitjes resistent zijn tegen ontsmettingsmiddel.... en dat de eitjes nog tot 2 jaar kunnen voor besmettingsgevaar zorgen.
Daarom ontsmet ik ook kokend water en daar voeg ik 5% ammoniak aan toe. Ik ga al bijna onderuit van alleen al de lucht. Het is mij aangeraden om het op deze manier te doen. Ook haal ik elke dag de bodembescherming (karton) weg om besmettingsgevaar te voorkomen. Ook de voorbakjes, badjes etc worden elke dag schoongemaakt met kokend water. Ik kan echt zeggen dat de kooien brandschoon zijn.
Ze zit weer aan een kuur. Het is extra spannend, omdat ze in de rui zit.
Heb de rest nu even geen kuur gegeven. Ze zijn gezond (na ontlastingsonderzoek), fit en blaken van gezondheid en dat wil ik niet verpesten met weer een preventieve kuur en zitten niet bij de zieke pop. Als de ontlasting van de zieke pop naar de vogelarts gaat, stuur ik ook wat ontlasting mee van de andere vogels. Dan kan ik ze altijd nog behandelen, mocht het dan wel nodig zijn.
hallo hans
nou ik vind de vogel er nog redelijk uitzien hoor die gaat het wel redden denk ik zo,ik zie ze hier tijdens de rui wel gekker zitten soms.
Weet je ook wat voor soort wormen het zijn,je hoort toch over het algemeen dat het meer voorkomt bij parkieten dan bij tropen,ik had zelf vorig jaar een gould die er beroerd bij zat en dacht eigenlijk dat ze coccidiose had ,maar het bleken toch wormen te zijn ,ik heb namelijk ook elegantparkieten en daar komt het wel meer bij voor.
heb ze ontwormd met het zelfde middel als ik voor de parkieten gebruik ,alleen dan kreeg ze wat minder dan ik bij de parkieten gebruik.
En ze reageerde er goed op en knapte snel op.
Ik merk wel dat de zeldzamere tropen wel een stuk gevoeliger zijn dan de meer gangbare soorten.
Heb je nog over de traliebodems gedacht en ga je die gebruiken of gebruik je die al,ik denk namelijk niet dat het echt werkt wand de ontlasting van de vogels valt ook op de tralie,s en niet alleen op de bodem dan zou je meer traliebodems moeten gebruiken en dan wisselen.
ik vind het wel knap van je dat je er toch natuurbroed mee kweekt.
mvg wim
Wim het gaat om spoelwormen. Ik heb toch geen nieuwe kooi met traliebodem gekocht. Ik verschoon de kooi nu om elke dag.
Iedereen kan met deze vogels natuurbroed kweken. Het levert je in beginsel minder jongen op, maar als ik je eenmaal koppels hebt kunnen selecteren die het zelf doen dan kan je een mooie stam opbouwen. Ik begrijp de kwekers die Japanse meeuwen inzetten overigens wel. Ze zijn niet goedkoop en men wil wat terug van de investering die men heeft gedaan. Ik heb bij een aantal al gezien dat ze ook natuurbroed kweken. Zelf heb ik 1 koppel waarvan ik verwacht dat ze het natuurbroed kunnen doen. De man heeft dat al bewezen. Hij is de vader van mijn helaas overleden natuurbroed jong. Het andere koppel heeft wel jongen gehad, maar deze niet gevoerd. Mogelijk dat ik hier toch gebruik ga maken van Japanse meeuwtjes. Dan kan ik de jongen van het natuurbroed koppel paren aan de jongen die grootgebracht zijn door de pleegouders.
Is het misschien niet een idee om poppen van het natuurbroed koppel aan te houden en mannen die door Japanse meeuwen daar op te doen? Of zouden de mannen die onder de JM zijn grootgebracht niet 'vallen' op de natuurbroed poppen?
Persoonlijk denk ik dat ze niet kunnen zien of het natuurbroed is of niet. Ze zullen wel op het mooiste uiterlijk vallen, de zang of de grootste druktemaker.
Opmerking