Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Veelkleuren of Coloria papegaai amadine - Erythrura Coloria
Collapse
X
-
-
oke, sorry voor mijn gedachten.
moeder is inderdaad niet lekker.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Het is haar laatste foto geweest Ton. Vanochtend vond ik de moeder van het jong, de roze pop dood, in de kooi. Nadere bestudering leerde mij dat ze een scherp borstbeen had. Ongelooflijk zonde dat het nu juist mijn enige kweekpop betreft die zorgde voor bevruchte eieren. Het is mijn eerste dode oudervogel sinds ik in 2011 weer ben begonnen ben met het houden van vogels. Mijn oudjaar kon niet slechter beginnen.
Opmerking
-
Balen! Hans,
Maar heel herkenbaar, verleden jaar en het jaar daarvoor net na het zelfstandig worden van mijn Picolet jongen.
Beide Picoletmannen plots ziek en heel erg snel gestorven.
Het lijkt wel of ze alles doen om de jongen goed ter wereld te brengen en zichzelf verwaarlozen en sterven.
Maar dit is een groot verlies, juist je enige pop die bevruchte eieren produceert.
Hopelijk is je nieuwe jong een pop en misschien volgend jaar inzetbaar voor de kweek.
Heel veel sterkte vandaag, en hopelijk gaat het volgend jaar, jouw jaar worden.
Opmerking
-
Het viel me al op dat alleen de man het jong voerde. Waarschijnlijk was zij te zwak of zei iets in haar dat het niet verstandig was om het jong te voeren.
Gelukkig zitten de man en het jong er tot nu toe wel goed bij. Ik heb wel de lades, voerbakjes, zitstokken etc goed gepoetst.
Het is inderdaad jammer, want het was inderdaad de moeder van het jong. Echter er liggen nog 3 eieren van haar in het nest van de gele pop. Deze zouden vandaag moeten uitkomen. Ik kan niet goed in het nest komen. Ze zouden wel eens bevrucht kunnen zijn, maar ook kan het zo zijn dat de vrucht is afgestorven. Dus wie weet laat ze postuum nog een aantal jongen na.
Opmerking
-
kl*te man, je weet dat deze dingen er bij horen, maar het is toch een tegenvaller.groeten Ton
Opmerking
-
Morgen zet ik de vader en jong in een grotere kooi. Als de eieren onder de gele pop morgen niet zijn uitgekomen, dan verwijder ik deze. Ook de gele pop zet ik dan bij de man en het jong. Zij is een zusje van de roze pop. In hen zie ik een potentieel toekomstig koppel. De man (wit) van de gele pop is in topvorm en erg groot. Hem zet ik apart met de blauwe pop. Ook zij is erg groot. Ik heb het vermoeden dat haar man (groen) niet in staat is om met haar te paren. De blauwe pop heeft pas 2 ronden gedaan, dus kan nog 1 ronde doen. Ze zit er inmiddels prachtig bij. De groene man gaat ook naar de uitvliegkooi. In een later stadium zal ik dan de mannen van de poppen scheiden.
Opmerking
-
Jammer Hans echt balen.
Helaas heb je deze dingen niet altijd in de hand.
Het eigen gefokte jong is misschien wat sterker en kun je einde van dit (nieuwe)jaar misschien zelf mee gaan kweken.
Mijn ervaring is dat eigen kweek jonge vaak wat sterker zijn en het beter doen dan aangekochte vogels. Deze ervaring heb ik zeker met de kapoetsensijsjes.
Ze zijn in je eigen omgeving geboren, dat maakt ze vaak rustiger en vertrouwder, meer op hun gemak.Last edited by loodje; 01-01-2015, 10:17.
Opmerking
-
Vandaag heb ik het jong en de vader verplaatst naar de uitvliegkooi. Samen met de groene man en de gele pop, dus heb ik de koppels wit x geel en groen x blauw uit elkaar gehaald.
Ik heb de blauwe pop aan de witte man gekoppeld en apart gezet in de bovenste broedkooi. Het zijn beide grote mooie vogels. Hopelijk gaan zij samen wel voor nakomelingen zorgen, want de blauwe pop heeft slechts twee ronden gedaan. De eieren van de roze pop waren allemaal bevrucht en er zaten complete jongen in. Deze konden kennelijk allemaal niet uit het ei komen. Jammer, want de luchtvochtigheid was hoog genoeg! 1 ding weet ik zeker. De paarse man is vruchtbaar.
Het jong overigens lijkt een man te gaan worden. Hij bespringt zijn vader nu al alsof hij wil paren.
Daarnaast even flink lopen poetsen om de broedkooien schoon te maken. In de week van de 12 januari verwacht ik namelijk een aantal nieuwe jonge vogels aan te schaffen. Mogelijk Kortstaarten en/of Indische Nonpareilen. De kweker waar ik langs ga heeft ook veel soorten papegaai amadines. Verheug me altijd weer op zo'n bezoekje.
Opmerking
-
Ik zou voor de indische non pareilen gaan Vind die net wat mooier. Wel jammer van die prachtige pop, en proficiat met je jong!
Heb deze vogels altijd onderschat, maar ben ze toch gaan waarderen door dit verslag van je Hans!Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
Opmerking
-
erg mooie vogels die non pareilen. volgens mij heeft Mosje een koppel te koop.groeten Ton
Opmerking
-
dat zijn mexicaanse non pareilen, 700 euro.
prachtige vogels, maar ik wil niet zoveel uitgeven voor 1 koppel. dat vind ik te veel voor mij zelf.groeten Ton
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking