Er worden best wel kortstaarten aangeboden op vogelmarktplaats, op vogelmarkt Boskoop geef ik je weinig kans. Dan had je in Zwolle moeten zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Veelkleuren of Coloria papegaai amadine - Erythrura Coloria
Collapse
X
-
Belgie en tegen de Duitse grens aan. Deze advertenties ken ik. Zal die man bij Nijmegen eens bellen.
Opmerking
-
De coloria man mag nog steeds weg. De pop is al wel aan het opknappen maar die verkoop ik voorlopig niet (moet eerst een aantal maanden in goede conditie zitten).
Ik heb een tijdje terug 5 koppels gekocht. 3 koppels heb ik sinds een paar weken in de broedkooi zitten, sinds vorig weekend hangen er nestkasten bij. 2 koppels hebben het nest klaar, de derde is gisteren begonnen met het slepen van nestmateriaal.
Ik heb nu dus nog 1 koppel en 1 man zitten die weg mogen, deze neem ik mee naar Boskoop.
Ook neem ik nog een koppel forbessen mee naar Boskoop.
Mijn gele driekleuren en splitten heb ik 2 weken terug allemaal verkocht (staan wel op vogelmarkt te koop).Last edited by J-T; 29-09-2014, 11:14.
Opmerking
-
Hallo J-T
Bouwen ze bij jou zelf een nest of vorm jij het nest al een beetje voor? Misschien wil jij een koppel of een vogel ruilen. Ik heb nl. 2 zusjes en 2 broertjes zitten. Hoe meer van verschillende kwekers (onverwant) hoe beter voor mij. Het gaat om een man en een pop van 2014, geringd, perfect in de veren en voorzien van een DNA certificaat.
Bij mij zijn ze wel voorzichtig de nestkastjes aan het verkennen, maar er wordt niet gebouwd. Ik heb 1 koppel apart gezet. Dit is het koppel van de minst dominante man en pop. Mogelijk dat ze in de broedkooi wat meer de ruimte krijgen zonder opgejaagd te worden door de andere vogels. In de grote kooi zitten nog 2 mannen en 3 poppen. Volgens mij zijn er wel koppels gevormd, maar ik heb moeite om deze te onderscheiden.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk BerichtHallo J-T
Bouwen ze bij jou zelf een nest of vorm jij het nest al een beetje voor? Misschien wil jij een koppel of een vogel ruilen. Ik heb nl. 2 zusjes en 2 broertjes zitten. Hoe meer van verschillende kwekers (onverwant) hoe beter voor mij. Het gaat om een man en een pop van 2014, geringd, perfect in de veren en voorzien van een DNA certificaat.
Bij mij zijn ze wel voorzichtig de nestkastjes aan het verkennen, maar er wordt niet gebouwd. Ik heb 1 koppel apart gezet. Dit is het koppel van de minst dominante man en pop. Mogelijk dat ze in de broedkooi wat meer de ruimte krijgen zonder opgejaagd te worden door de andere vogels. In de grote kooi zitten nog 2 mannen en 3 poppen. Volgens mij zijn er wel koppels gevormd, maar ik heb moeite om deze te onderscheiden.
Ik ben wel bereid om er 1 te ruilen alleen heb ik er geen DNA van.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk BerichtAlles gaat nog steeds zijn gangetje. Er is weinig veranderd ten op zichtte van de vorige update. Alleen dat ik bezig ben met een website over de papegaai amadines. Als deze af is zal ik het hier laten weten.
Ook heb ik weer een filmpje, een wat langere dit keer, gemaakt voor de liefhebbers. Mijn vogels zijn nu alle 7 tegelijkertijd in beeld: http://youtu.be/uj2LmWF2el0
Ook wil ik nog wat koppels Forbes, Driekleur gele zwartoog of Lutino en/of Peale's aanschaffen. Heb een oproep geplaatst op vogelmarkt, maar zoals zo vaak 0 reacties. Het wordt een beetje vermoeiend.
Opmerking
-
@Hans
Ik moet eerlijk zeggen dat ik jou totaal niet begrijp. Weet je eigenlijk zelf wel wat je wil?
Je vraagt om te ruilen, ik geef aan dat ik bereid ben om te ruilen en vervolgens hoor of lees ik weer niets. Ditzelfde geldt voor de forbessen die je blijkbaar zoekt, ik heb aangegeven dat ik een koppel heb en ook daar reageer je niet op.
Ik volg het niet meer. . . . of om jouw woorden te gebruiken 'het wordt een beetje vermoeiend!!!'
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door J-T Bekijk Bericht@Hans
Ik moet eerlijk zeggen dat ik jou totaal niet begrijp. Weet je eigenlijk zelf wel wat je wil?
Je vraagt om te ruilen, ik geef aan dat ik bereid ben om te ruilen en vervolgens hoor of lees ik weer niets. Ditzelfde geldt voor de forbessen die je blijkbaar zoekt, ik heb aangegeven dat ik een koppel heb en ook daar reageer je niet op.
Ik volg het niet meer. . . . of om jouw woorden te gebruiken 'het wordt een beetje vermoeiend!!!'
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk BerichtHallo J-T, was ook zeker van plan om contact op te nemen. Echter soms zijn er dingen in het leven die belangrijker zijn (bijvoorbeeld een overlijden) en meer aandacht aandacht verdienen dan vogels.
Vreemd dat je dan een overlijden de schuld geeft, onbegrijpelijk.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door J-T Bekijk BerichtMaar blijkbaar vind je het wel belangrijk om in andere topics te reageren, heel erg bijzonder!?
Vreemd dat je dan een overlijden de schuld geeft, onbegrijpelijk.
Opmerking
-
Hallo
Weer eens een update van mijn vogels;
Nadat ik de 7 vogels bij elkaar had gezet ontstond er 1 koppel (kleurring wit x geel). De rest bleef ongekoppeld. Daarom heb ik de minst dominante man (paars) en pop (roze) apart in een broedkooi gestopt. Eigenlijk verwachte ik daar niets van, maar 10 dagen later zijn ze driftig bezig met het bouwen van een nest (in een half open kastje). Vervolgens heb ik het echte koppel ook in een broedkooi geplaatst. Hier werd direct met de nestbouw begonnen in een tralienestkastje. Vandaag heb ik het laatste koppel (groen x blauw = dikkie dik) samengesteld. De laatste pop (rood) zit in een ruime vluchtkooi alleen te wachten of het klikt tussen het laatste koppel. Als dat niet het geval is ruil ik beide poppen om te zien of de rode pop dan wel zou klikken met de groene man. Als het wel goed gaat, dan gaat de laatste pop (rood) uit logeren bij een man die al voor haar klaarzit bij een andere kweker die een man overhad. Komend weekend eens stiekem gluren over al een ei in de nesten ligt.
Ik heb een filmpje gemaakt van de situatie: http://youtu.be/WqhIhwzTHbs
Bovenste kooi: paars x roze
Middelste kooi: wit x geel
Onderste kooi: groen x blauw
Hoop dat ik binnenkort een filmpje of foto kan plaatsen van het eerste ei. Het ziet er in ieder geval veelbelovend uit.
Opmerking
-
Mooie kooien en mooi schoon allemaal. En de vogels zitten er mooi strak bij. Als alle kwekers het zo hadden dan kon ik nog eens trots zijn op mijn hobby.
Nu is het vaak zo dat wanneer ik bij een collega in de hokken kom kijken dat ik mij schaam voor hoe ze hun vogels verzorgen.
Soms kooien die al maanden niet zijn schoongemaakt, smerige stokken en dat proberen te compenseren met allerlei middeltjes en kuurtjes.
Papegaaiamadines zijn echte nestbouwers, als je er 5 kastjes in zou hangen zijn ze na verloop van tijd ook allemaal gevuld met nesten.
Hier heb ik nu 2 koppels forbes op totaal 9 eieren. Voor het eerst nu ook een koppel die het in de broedkooi doet. 1 man van de mannen is kanssplit zeegroen. Ook de kortstaarten hebben weer 2 eieren. Die leggen erg weinig eieren helaas, steeds 2 of 3. De forbes zijn ook veel betere broeders dan de kortstaarten. Het lijkt dus alleszins gerechtvaardigd dat de kortstaarten ook 2 keer zo duur zijn als de forbes.
Het mooie van de coloria's is denk ik dat ze veel tammer zijn dan de forbes en daardoor beter geschikt voor de broedkooi.
Ik ben benieuwd tegen welke problemen je gaat aanlopen. Er zal toch wel een reden zijn waarom de coloria's zoveel duurder zijn.
Opmerking
-
Hej , amaj leuk om alles zo te kunnen volgen. ik heb een vraagje ik heb 2 koppels roodkoppapegaajamadines zite same met een bichenowkes. zin deze in verzorging idem als Veelkleuren of Coloria papegaai amadine - Erythrura Coloria ? kwa ete ? nestkasten keus etc?
zitte ze nu nog te broeden? en nestbouw? is dit niet laat op het jaar? ik heb nu helemaal jongen van dit jaar op kleur. zitten in een kooi van 2mx1.3m x2.5m. ik geef gekiemde zaden gemend met droog eivoer beschuit en gekookt ei en dan tropenmengeling. (dit heb ik zo overgenome van de kweker van wie ik ze gekocht heb.) ook trosgierst , sepia, grit. is er een lijst van welke zaden ze best kunne krijgen? alsook graszaden of onkruidzaden? het is zeer leuk als ik met een nieuw proper badwater afkom ze direct allemaal afkomen. de bichenow man als 1ste dan dan de mannen van de roodkop en dan de poppen...
Opmerking
-
@Sytze Ook ik ben benieuwd naar de problemen waar ik tegenaan ga lopen. Die gaan er ongetwijfeld komen. Uiteraard hoop ik van niet. Paars x roze heeft het nest half af gebouwd en lijkt niet verder te willen bouwen. Bij wit x geel zit het nestkastje helemaal vol en is gebouwd zoals ppa's dat doen met een mooi afdakje en een klein invlieggat. Groen x blauw zit sinds gisteren in de broedkooi. En ze zijn inderdaad redelijk tam en niet schrikachtig. Uiteraard is dat wel zo als je ze net het uitgevangen en verplaatst, maar anders zitten ze al op je te wachten. De man met witte kleurring zit gewoon op 5 cm meter van mijn hand als ik deze in de kooi stop.
@Pieter Ik geef ze een mengeling voor Afrikaanse vogels gemend met heel veel graszaden. Daarnaast eivoer dat ik voorzie van pinky's en buffalo's uit de diepvries en/of gewelde zaden. Zoals je op mijn filmpje kan zien http://youtu.be/WqhIhwzTHbs heeft het ene koppel gekozen voor een half open nestkastje en het andere voor een tralienestkastje. En nee mijn seizoen begint net, want ik week van oktober tot april. En papegaai amadines zijn dol op het nemen van een bad. Een aantal gaat meerdere keren per dag in bad. Schone vogeltjes dus
Overigens ben ik bezig met een eigen website over de papegaai amadine en hetgeen ik allemaal meemaak met deze vogels. Binnenkort hoop ik deze af te hebben en zal ik de link hier plaatsen.
Opmerking
-
Mooi filmpje Hans.
Kijk uit naar je website, ben benieuwd.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking