Vond gisteren allebei de jongen dood op het nest. Allebei met een volle krop, maar ijskoud. Waarschijnlijk hebben de ouders de nestbezoekjes die ik moest doen om het jong te helpen als onrustig ervaren waardoor ze s nachts niet op het nest hebben doorgebracht. Jammer, maar helaas. Voor dit koppel zit het seizoen erop. Mogelijk dat ik morgen nog 3 jongen ring en dat er bij een ander koppel 3 jongen in het nest liggen.
@euphonia Naar ik heb begrepen zijn de coloria's holenbroeders.
@birdbreeder Heb de lucht eerst geprobeerd uit de krop te masseren. Dat lukt niet, dus heb ik de krop geprikt. Een holle naald is het best, omdat de lucht dan goed kan ontsnappen. Ik heb wat lopen poeren met een gewone naald.
@jobert het is zacht weefsel en groot snel weer dicht
@loeky gewoon een naald onder een vlammetje gehouden om deze te steriliseren en vervolgens hup in de krop. Lucht komt waarschijnlijk door gistingsproces in de krop.
@euphonia Naar ik heb begrepen zijn de coloria's holenbroeders.
@birdbreeder Heb de lucht eerst geprobeerd uit de krop te masseren. Dat lukt niet, dus heb ik de krop geprikt. Een holle naald is het best, omdat de lucht dan goed kan ontsnappen. Ik heb wat lopen poeren met een gewone naald.
@jobert het is zacht weefsel en groot snel weer dicht
@loeky gewoon een naald onder een vlammetje gehouden om deze te steriliseren en vervolgens hup in de krop. Lucht komt waarschijnlijk door gistingsproces in de krop.
Opmerking