de oude zijn al aardig op kleur Hans, zo kan je goed het verschil zien tussen de man en de pop.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Veelkleuren of Coloria papegaai amadine - Erythrura Coloria
Collapse
X
-
-
De voorste is de pop Ton en de achterste de man. Bij deze pop is de rode oorvlek wel erg klein. Die van de man is ook niet heel imposant.
Dit is een foto van een man die inmiddels niet meer in mijn bezit is, maar bij hem zie je een hele duidelijke grote rode oorvlek. Was ook nog eens een hele tamme man die graag poseerde voor de camera.
Opmerking
-
De gekwetste poten zijn gelukkig volledig hersteld.
Heb vandaag het nest verwijderd. Het zijn enorme viespeuken. Onder het nestmateriaal vond ik het jong van de vorige ronde in de steek werd gelaten na 11 dagen. Het was bijna volledig vergaan tot stof. Ik herkende het aan het snaveltje... Ik heb 2 van de 3 jongen een kleurring gegeven. Dan kan ik in een vroeg stadium zien of het een mannetje of een popje betreft. Mannetjes gaan namelijk al na een week tot 2 weken beginnen met zingen.
Last edited by HansV; 11-02-2016, 10:34.
Opmerking
-
ziet er lekker uit......groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Vanochtend toen ik de vogels van water en voeding voorzag zat de jonge pop er wat ongemakkelijk bij. En ja hoor... pats een ei gelegd vanaf de stok. Ze zijn nog steeds in broedstemming, ondanks dat ik alle nestkasten en -materiaal heb verwijderd. Deze krijgen ze ook niet meer terug. Ze hebben nu ook echt rust nodig. Mocht de man met de pop blijven paren, dan zal ik haar verwijderen en rust geven, zodat hij in zijn eentje de jongen groot brengt. Ik zie het maar als een compliment dat de omstandigheden kennelijk dusdanig goed zijn dat ze in broedstemming blijven.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk BerichtDe gekwetste poten zijn gelukkig volledig hersteld.
Opmerking
-
@ euphonia ik maak gebruik van ledverlichting. In de vlucht waarin dit koppel zit brandt een T8 lamp.
@ miro ik vemoed dat een bundel trosgierst de oorzaak was. Sinds ik deze heb verwijderd heb ik geen last meer van dieren met een zere poot. Ik denk dat ze daarin klem zijn komen te zitten.
Opmerking
-
Haha, heel herkenbaar het nestkastje
Opmerking
-
Vandaag de eerste 2 mannen die op kleur zijn uitgevangen en verplaatst. De oude man en het oudste jong. Ook de oude pop heb ik verplaatst. Zij zit in een andere kooi dan de 2 mannen. De 3 oudste jongen die nog in de rui zitten heb ik in de grote kooi laten zitten. De komende dag wil ik ook de pop van het jonge koppel uit de vlucht vangen en bij de oude pop zetten. Zij heeft echt rust nodig en de man blijft haar maar achtervolgen en met haar paren.
Dit zijn twee foto's van het jonge mannetje dat als eerste op kleur is... (oranje kleurring)
Opmerking
-
Toch de jonge moeder ook vandaag maar uitgevangen. Gelukkig maar, want ik had haar zo te pakken. Ze is vermoeid van het broedseizoen en de achtervolgingen van de man. De man mag nu de laatste ronde alleen grootbrengen. Zij zit nu rustig in de 'donkere' kooi bij haar jongen uit november.
Opmerking
-
Prachtige vogels zijn het toch ook! Mooi resultaat heb je behaald dit jaar. Ik merk wel dat ze de laatste tijd wel vaker worden aangeboden, zal wel komen door de vogelmarkt in Zwolle dat mensen uit het buitenland hun vogels alvast aanbieden zodat ze gereserveerd kunnen worden daar.Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
Opmerking
-
-
Hoeveel koppels wou je volgend jaar aanhouden dan? Want je kunt toch ook koloniebroed doen met deze soort net als andere papegaai amadines? Misschien is dat een keer iets om uit te proberen zodra je genoeg koppels hebt om het uit te proberen.Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking