het gaat de goede kant op Hans, hopen dat ze allemaal uitkomen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Veelkleuren of Coloria papegaai amadine - Erythrura Coloria
Collapse
X
-
-
Ze blijven verrassen... het zijn er inmiddels 3
Opmerking
-
Nou, geweldig dat je zowiezo al eieren hebt die uitgekomen zijn Nu hopen dat ze groot worden We houden het in de gatenAmerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
Opmerking
-
Toch wel een drastische ingreep moeten doen. Bij het verversen van het eivoer (tja ik moet ze toch eten geven) kwam het jonge koppel weer van het nest en weigerde vervolgens urenlang nog terug te gaan. Daarop heb ik de jongen en 2 bevruchte eieren (1 van het jonge koppel en 1 van het oude koppel) overgelegd naar het oudere koppel. De man van het oude koppel ging vervolgens gelijk bovenop de jongen zitten om ze zsm weer op temperatuur te krijgen. Even later toen de pop het van hem overnam heeft hij zijn krop volgepropt en is de jongen gaan voeren. Dit is echt een topper, rustig, niet gauw in paniek en een goede bewezen, natuurbroed vader! Hopelijk redt hij het nestje.
Het jonge koppel is zo enorm schrikachtig. Die ga ik uit hun kweekkooi halen en in mijn vlucht plaatsen en dan mogen ze het nog een keer proberen. Deze ben ik nu helemaal aan het aankleden met kunstgroen, zodat ze zich veilig en beschermd voelen. De nestkastjes heb ik ook in het groen verborgen.
Opmerking
-
Hopen dat de man van het oudere koppel de jongen allemaal redt, enige jammere is dat je misschien niet kunt herkennen welk jong van hun is.Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
Opmerking
-
Heb het eitje van het oude koppel gemerkt. Dus mocht het blijven liggen dan weet ik dat dit ei niet is uitgekomen. Als het andere eitje ongemerkte niet uitkomy, dan weet ik dat de kleinste van de 4 het jong van het oudste koppel is. Dat is als het goed is, is dit jong minimaal 2 dagen jonger, dus dat verschil moet te zien zijn. Deze kan ik waarschijnlijk pas als laatste ringen. Dat nummer schrijf ik op, zodat ik weet welk jong het zou moeten zijn. En als het niet te onderscheiden is van de andere jongen, dan is dat maar zo. Dan behandel ik ze allemaal als verwant en probeer door middel van ruilen nieuwe koppels samen te stellen. 1 ding weet ik dan zeker. Mijn jongen zijn in ieder geval allemaal natuurbroed grootgebracht.
Opmerking
-
-
-
Je hebt nu 3 jongen van het jongste koppel met 2 bevruchte eieren 1 van elk koppel.
In ieder geval zijn de eieren uit het ei gekomen, dat is een opluchting neem ik aan.
Misschien nog een foto van het nieuw aangeklede kooi? Wel even leuk om te zien. Hopen dat dat gaat werken!
Haha je was me net voor! Keuze genoeg zo te zien! Zal mooi zijn dat de man ook rustig blijft!Groeten Niels
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door niels be Bekijk BerichtJe hebt nu 3 jongen van het jongste koppel met 2 bevruchte eieren 1 van elk koppel.
In ieder geval zijn de eieren uit het ei gekomen, dat is een opluchting neem ik aan.
Misschien nog een foto van het nieuw aangeklede kooi? Wel even leuk om te zien. Hopen dat dat gaat werken!
Vanavond de tijdschakelaar testen en dan kunnen ze er morgenvroeg gelijk in. Foto's zitten er al bij
Opmerking
-
netjes gedaan Hans, ben benieuwd of ze hier ook een nestje gaan doen.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
3 levende jongen in het nest. Het ei van het oude koppel was weg en het andere bevruchte ei is niet uitgekomen. Dus ik mistte een jong... Dat vond ik na even zoeken dood op de bodem van de kooi.
Ik vermoed dat het hier om 1 van de eerste 3 jongen van het jonge koppel gaat gezien de grootte. Mogelijk is het toch gestorven aan de kou en was ik voor haar of hem te laat met het overleggen. De jongen in het nest zien er mooi roze uit. 1 is zeer groot van stuk, 1 wat minder groot en 1 die net geboren lijkt te zijn. Dat laatste jong moet dan jong van het oude koppel zelf zijn. Dus zoals het nu naar uitziet zit het oude koppel op 2 jongen van het jonge koppel en 1 eigen jong.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking