Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jullie mening over napoleonwevers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

oke ik zal er over nadenken en hopelijk komt er een kweek en anders heb ik gewoon wat mooie vogeltjes bij in mijn voliere

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door birdy
      oke ik zal er over nadenken en hopelijk komt er een kweek en anders heb ik gewoon wat mooie vogeltjes bij in mijn voliere
      Ga eens kijken op de website van de wever speciaalclub. Mijn wevers zitten graag in een grote (kaalgepikte) boom in de voliere en als je ze kokos, inderdaad rietstengels enz aanbiedt dan bouwen ze overal nesten. Makkelijke vogel maar je trio is hoop ik 1 man en 2 poppen?

Opmerking

kweken valt niet mee met deze vogels. maar ze broeden wel zelf hun eieren uit.

net als alle andere soorten, zijn ze meer op hun gemak, in een mooi begroeide voliere. als het mogelijk is, dan zou je er een speciaal voliere van kunnen maken, die helemaal op hun is ingericht.

jouw voliere is ruim genoeg, voor bijvoorbeeld 2 mannen en 5 poppen. dan kan je er nog een koppel of 2-3 andere soorten bij houden.

wel rekening houden dat de wevers dan de baas zijn, en de andere soorten dan niet dominant mogen zijn.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Opmerking

En waar zou je die dottergele nog vinden?

De locatie van je voliere is veel belangerijker dan de grootte, voor euplectes kun je deze best zo ver mogelijk van al het lawaai zetten, ook niet op een plaats waar er veel mensen langskomen, dan moet je niet veel verwachten van de kweek. Ik heb ze zelf nog gehad, maar te kort om er mee te kweken, heb verder wel ervaring met ploceus soorten, dottergele, textor, fluweel, zwartkop. Roodkop en zwartmaskerroodbekwevers.

Opmerking

dottergele is de napoleonwever ?
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

hallo Ton, dottergele wever is een soort appart behorende tot de ploceus (ploceus vitellinus).

Opmerking

Working...
                X