Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Gaarne wil ik een boek kopen voor het houden en kweken van tropische vogels. Wie kan mij een goed advies geven welk boek ik moet kiezen?
Alvast bedankt! Jos
De boeken waar ik regelmatig informatie vind zijn.
- Kweken van prachtvinken van Tony Jochum .
- Kooi en volierevogels encyclopedie van Esther Verhoef.
Mijn favoriete boek is "Prachtvinken" van Franz Robiller. Oud(1980 ofzo), maar deze schrijver had overduidelijk veel kweekervaring. Zoveel kleine soortdetails die ik herken. Ongelooflijk bijna. Ik heb dit boek als klein jochie al tientallen keren gelezen
Dan zijn de boeken van Tony toch minder diepgaand, meer algemeen.
Hij staat wel te koop op marktplaats, zie hieronder 2 links.
Zelf persoonlijk zou ik eerst een goedkoper boek kopen.
sommige oude boeken zijn heel goed en niet zo duur.
Dit kun je later altijd nog uitbreiden met duurdere boeken.
Kijk ook eens bij jullie in de bieb misschien zie je daar een boek
die je later nog eens wil kopen.
Ik heb verschillende boeken, maar mijn favoriet is ook "prachtvinken" van Franz Robiller.
Dat boek heb ik helemaal gelezen, er staat veel goede informatie in, over bv.:
Gedrag, huisvestiging, voeding, kweek, legnood en al zo meer.
Mijn vader heeft dit boek in 1983 gekocht.
Verder natuurlijk alles over deze prachtvinken, waar ze vandaan komen en hoe ze het beste gehuisvest kunnen worden.
Mijn favoriete boek is "Prachtvinken" van Franz Robiller. Oud(1980 ofzo), maar deze schrijver had overduidelijk veel kweekervaring. Zoveel kleine soortdetails die ik herken. Ongelooflijk bijna. Ik heb dit boek als klein jochie al tientallen keren gelezen
Dan zijn de boeken van Tony toch minder diepgaand, meer algemeen.
Hij staat wel te koop op marktplaats, zie hieronder 2 links.
Inderdaad Sytze een mooi boek. Heb het inmiddels binnen, zeer verhelderend sommige onderwerpen.
Grassfinches of Australia ben ik ook wel benieuwd naar.
Maar bovenaan mijn verlanglijst staat nog the finch a breeders companion by russell kingston.
Is alleen erg duur, misschien kan iemand hier aangeven of het de prijs waard is.
Voor de lonchura-liefhebbers kan ik nog aanraden munia's and mannikins by robin restall. Je moet wel prima Engels kunnen lezen. Voor de foto's hoef je het niet te kopen. Veel info over hoe ze in de natuur leven.
hallo sytze de meeste boeken die u noemt heb ik in de boekenkast staan.
heb er ook buitenlandse instaan.
die van tony jochem vind ik wel goed,evenals prachtvinken van robiller de laatste vind je nog weleens goedkoop.
vorig jaar heeft mijn vrouw nog parrots off de world gekocht voor 12,50 euro niet gek toch.
mvg wim
In de NL taal komen we inderdaad niet veel verder dan het (voornoemde) boek van Jochem en een vertaling van het prima werk van Robiller.
Finches & Sparrows van Clement vind ik een heel prettig determinatiewerk, waarin tevens veel achtergrond info wordt beschreven.
Munias and Mannikins van Restall is een gelijkwaardig werk, . . . erg goed!
Verder verbaas ik mij enigszins dat Estrildid finches of the world van Derek Goodwin hier nog niet is genoemd, want dit is een prima (standaard) werk, met veel goede info.
Grassfinches in Australia heb ik in handen gehad en oogt zeer goed.
Deze titel heb ik (nog) niet in mijn collectie, maar staat wel op mijn (uitgebreide) wishlist.
Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking