Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te warm

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Te warm

Mijn Gouls zijn momenteel erg levendig en bevinden zich veel in de buitenvoliere.Zie ook veel snavels al kleuren terwijl ze goed in de veren zitten. Normaal zitten ze rond deze tijd veel meer binnen en zijn rustiger of nog gedeeltelijk in de rui.

Bij mij krijgen ze pas ( afhankelijk van het weer) in april nestkastjes.

Samen gevat ik heb het idee dat ze al in de lente stemming zijn.

Denk zelf dat het meer komt door de hogere temparaturen. Zijn inmiddels aan het huidige weer patroon gewend en de Australische zomer ontgroeid.

Groeten

Opmerking

Ja ik denk ook dat het voornamelijk komt door het weer, maar misschien "triggert" de warmte hun oude instinct nog. Ik weet niet of ik nou blij moet zijn met die nestjes, vind het erg leuk natuurlijk maar hopelijk verzwakt het de ouders niet en overleven de jongen het ook.

Opmerking

Dat wordt spannend komende week als het gaat vriezen.
        Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

bij mij zitten ze nu ook een maand binnen, en heb al overwogen ze weer naar buiten te doen. maar later in de week gaat de temperatuur weer naar beneden, dus ik wacht maar af.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Krijgen idd. weer nachtvorst http://www.weer.nl/wereldweer/actuee...amsterdam.html

Moet de kachel ook weer aan, was al blij met de lage stookkosten de laatste tijd.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Inderdaad, bij mij zingen de kanaries als gekken, de sijzen zijn ook al van de partij, maar deze hebben geen nestmogelijkheden
              Buiten zijn de putters en de baardmannen druk bezig met slepen, maar heb geen nestmogelijkheden, de putters zijn het minst druk, de baardmannen zijn weer zo tam als in het broedseizoen, als ze de kans hadden zouden ze op mijn schouder komen zitten, normaal zitten ze in de winter heerlijk rustig in het riet naar je te staren, dus ik hoop dat het snel koud wordt, zodat de rust weer is weergekeerd, want geen jong gaat het hier overleven anders ben ik bang
              Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
              Vergeet niet te kijken op mijn site!
              http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Ja ik zag ook dat de vorst er aankomt volgende week. Inderdaad minder prettig voor de stookkosten ;p Hopelijk overleven de jongen het wel in het binnenhok...

Opmerking

Bij mij zitten de vogels er vrij fit bij maar jongen van 2013 blijven zeer traag doorruien en dit lijdt tot slecht tot zeer slecht vliegen, had andere winters de indruk dat de rui stopte en dit pas terug begon bij hogere temperaturen in lente, nu dus traag doorruien en is naar mijn mening niet zo best.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Leffe
                    Bij mij zitten de vogels er vrij fit bij maar jongen van 2013 blijven zeer traag doorruien en dit lijdt tot slecht tot zeer slecht vliegen, had andere winters de indruk dat de rui stopte en dit pas terug begon bij hogere temperaturen in lente, nu dus traag doorruien en is naar mijn mening niet zo best.
                    Ik heb ook de indruk dat de jongen zij het langzaam doorruien. Terwijl deze normaal stil valt in de winterperiode. Vlieg probleem klinkt mij logisch. Heb dat zelf echter niet vastgesteld. Jongen vliegen hier als een speer en zitten veel buiten.Slapen ook buiten met de vaste groep.

Groeten

Opmerking

De ervaring van niet goed doorruien had ik ook gehad met gelukkig maar een paar vogels. Maar die gaven wel wat zorg want met name de vleugelpennen wilden niet meteen wisselen. Het gevolg was letterlijk versleten veren waardoor ze heel slecht konden vliegen. Doch na de rui was alles weer tip top.
                      Het in broedconditie komen van de vogels heeft naar licht en voer inderdaad met de warmte te maken. Ik weet niet of jullie rekening houden met de licht duur. Is dat wel het geval dan is dit de combinatie die zorgt dat de goulds in conditie komen. Mijn goulds zaten min of meer in twee groepen. De zomer groep die begon vanaf juni en de wintergroep met heel veel geluk in december en anders februari. Ik denk dat zo langzaamaan de roots van herkomst eruit gekweekt is. Het is meer de vraag wanneer zijn de ouderdieren geboren dus in welke maand.
                      Jo

Opmerking

Mij hoor je niet klagen, heerlijk deze temperaturen.
                        De vogels, daar merk ik het ook aan.
                        Ze zijn levendig en fluiten er op los.

Ze zitten bij mij nu op een bovenkamer. Normaal rond deze tijd staat af en toe in het middaguur, de raam even open. Nu met dit weer, staat het de hele dag open.

Wel hou ik de lichturen nog laag, deze gaat pas in februari omhoog.

De weerman hier zegt dat het in het weekeind gaat vriezen. -1 zei hij vanmorgen.
                        groetjes
                        Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Ook het traag ruien merk ik, vooral bij de bichenows. Bij mij zit alles buiten, dus lichturen kan ik niet regelen. Zouden de vogels ook, doordat ze nu al beginnen, het komende zomer een beetje laten afweten wat betreft het broeden?

Opmerking

Als ik zou de reacties bestudeer heb ik toch de indruk dat de vogels levendiger en goed in de veren zitten.

Denk dat het te maken heeft dat de vogels bij normale winterse temparaturen hun energie en verenpak gebruiken om de kou te bestrijden.

Mijn lichturen in de binnenkooi staan op 13 uur. Ongeveer 2/3 van mijn Goulds inclusief de jongen slapen buiten.
                            De anderen maken gebruik van de binnenkooi.Waar ik me altijd over verbaas is dat de mutaties ( witborsten, gele) in de binnenkooi slapen en de natuurkleuren buiten.

Verhaal van Vinkie bevestigd opmerking van Leffe dus heb ik bij mijn jongen tot nu toe geluk gehad. De vraag van Jelmer of deze warme winterperiode van invloed zal zijn op het komende broedseizoen zal de praktijk leren.

Maar ja de vorst komt eraan en zijn we misschien al snel vergeten dat het ongebruikelijk warm is geweest.

Groeten

Opmerking

Ik heb even foto's gemaakt van het onbekende jong en het nestje goulds, maar hoe plaats ik die eigenlijk hier?

Opmerking

Working...
                              X