Oorspronkelijk geplaatst door Ton
Bekijk Bericht
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mijn sijzen
Collapse
X
-
-
Heb je de kapoetsen groter of kleiner zitten dan? Die heb je wel goed zitten zoals je zegt.
Je hebt gelijk dat je daar niet blij van wordt.
Had begrepen dat de mexicosijs een betere man is dan die andere twee zoals ik begrijp. Van die mexicosijs stond in het boek sijzen van de wereld van Alois Van Mingeroet.
Dat wordt nog een beslissing. Of iets anders uit Amerika, andere sijs of zoiets als indigovink.Groeten Niels
Opmerking
-
Ook hier net als bij Heidi dezelfde ervaringen met de kapoetsen. De mannen voeren de poppen en die geven het weer door aan de jongen. Ook de mannetjes kunnen er gewoon bij blijven. Bij de Yarrelsijzen loopt dat toch wel anders. De kapoetsensijzen zal ik er altijd bij blijven houden het zijn echt leuke vogels.
Opmerking
-
Josly,
In het 4e Sijzenbulletin 2012 is gepubliceerd dat Kapoetsensijzen NIET met gecodeerde ringen geringd hoeven worden. Ze hoeven niet geringd te worden. Ze moeten wel geringd zijn als men met de vogels naar het buitenland gaat om te verkopen, te ruilen of naar een tentoonstelling gaat. Ook als men in NLD naar de tentoonstelling gaat met de Kapoetsen moeten ze geringd zijn
Het is een definitief besluit van de overheidscommissie die daar over gaat.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door niels be Bekijk BerichtHeb je de kapoetsen groter of kleiner zitten dan? Die heb je wel goed zitten zoals je zegt.
Je hebt gelijk dat je daar niet blij van wordt.
Had begrepen dat de mexicosijs een betere man is dan die andere twee zoals ik begrijp. Van die mexicosijs stond in het boek sijzen van de wereld van Alois Van Mingeroet.
Dat wordt nog een beslissing. Of iets anders uit Amerika, andere sijs of zoiets als indigovink.
De mexicosijs staat op mijn lijstje. Ik denk dat die het een keer gaat worden in de toekomst.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door G de Beer Bekijk BerichtJosly,
In het 4e Sijzenbulletin 2012 is gepubliceerd dat Kapoetsensijzen NIET met gecodeerde ringen geringd hoeven worden. Ze hoeven niet geringd te worden. Ze moeten wel geringd zijn als men met de vogels naar het buitenland gaat om te verkopen, te ruilen of naar een tentoonstelling gaat. Ook als men in NLD naar de tentoonstelling gaat met de Kapoetsen moeten ze geringd zijn
Het is een definitief besluit van de overheidscommissie die daar over gaat.
Klopt Gee, nog geen ringplicht voor de kapoetsensijs.
Ik ring ze trouwens wel.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door loodje Bekijk BerichtKlopt Gee, nog geen ringplicht voor de kapoetsensijs.
Ik ring ze trouwens wel.
Opmerking
-
Zoals ik heb gelezen staan zowel de kapoetsensijs als de yarrelsijs op de Cites rode lijst.
Alleen beide vogels behoren tot een uitzonderingspositie.
Je zou er toch van uit moeten kunnen gaan, dat een vereniging/specialclub hun leden van de juiste informatie voorziet.
Het zou toch heel jammer zijn als dit niet het geval is.
Er zijn veel kwekers van Amerikaanse sijzen die dit niet weten.
Ik heb er vorig jaar verschillende gesproken en zij waren er van overtuigd dat er nog geen ringplicht is voor de kapoetsensijsjes en ook niet voor de yarrelsijs.
In ieder geval bedankt voor je reactie Josly.
Wel ringen en je riskeert niets.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoslyWie zegt dit?
"Werkgroep Amerikaanse Sijzen"
Ik ben lid van de K.B.O.F., daar haal ik ook mijn ringen vandaan want bij de WAS kun je geen ringen bestellen.
Van de WAS ben ik lid omdat deze groep de Amerikaanse sijs vertegenwoordigt.
Dat is altijd wel leuk als je deze soorten zelf hebt om informatie te delen en vooral te krijgen m.b.t. de genoemde vogels.
Ook om contacten te leggen met andere kwekers.
Dat zij verkeerde informatie geven, die heel belangrijk is, is geen goede zaak.
Als ik lid ben van een vereniging, ga ik er vanuit dat de informatie die ik krijg correct is.
Opmerking
-
Vandaag de eerste 5 kapoetsensijsjes geringd.
Altijd weer een beetje een lastig karweitje. Het zijn ook z'n kleintjes.
Ben blij dat mijn man deze taak op zich heeft genomen.
Opmerking
-
Ken de worsteling. Die kleine vogeltjes en ik heb van die grote handen. Met wat geduld lukt het wel, maar ik kijk er nooit naar uit.
Opmerking
-
Loodje heeft als topicstarter aangegeven geen verdere discussie over regels of wetten op prijs te stellen in haar topic.
Daarom zijn een aantal berichten verdwenen en een aantal is overgeplaatst naar een topic wat in het verleden ooit door Josly is gestart.
Eventuele discussie kan daar verder gevoerd worden.
Opmerking
-
En Heidi, hoe gaat het met je sijzen?
Hier is zondag een koppel zwartkopsijzen naar buiten gegaan, de pop is ondertussen weer naar binnen omdat ze op een of andere manier niet kon vliegen, wat heel raar is, misschien komt het omdat haar nagels net waren geknipt? Vindt het wel heel raar. Maar de man zit nu lekker buiten en de pop zit nu binnen, en zodra ze weer kan vliegen gaan we een tweede poging doen als het weer lekker weer is. De andere koppels zitten nog binnen, daar wachten we nog mee, maar de zwartborstmannen hebben er al zin in, die zijn hun pop al aan het versieren. Hoop dat jij ook nog wat mooie Zwartborstsijzen op stok gaat krijgen!Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door RobK Bekijk BerichtSowieso onbegrijpelijk dat josly hier weer een podium heeft.
Groet,
Rob.
Gelukkig is er vanmorgen Europees voetbal op tv. Lekker hangen.
Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking