Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Ik begreep/begrijp het best hoor Rob; zoals gezegd: zal wel voor de goede orde zijn. Werd allemaal weer wat te persoonlijk. Meer een anval ipv een debat.
En Heidi, hoe gaat het met je sijzen?
Hier is zondag een koppel zwartkopsijzen naar buiten gegaan, de pop is ondertussen weer naar binnen omdat ze op een of andere manier niet kon vliegen, wat heel raar is, misschien komt het omdat haar nagels net waren geknipt? Vindt het wel heel raar. Maar de man zit nu lekker buiten en de pop zit nu binnen, en zodra ze weer kan vliegen gaan we een tweede poging doen als het weer lekker weer is. De andere koppels zitten nog binnen, daar wachten we nog mee, maar de zwartborstmannen hebben er al zin in, die zijn hun pop al aan het versieren. Hoop dat jij ook nog wat mooie Zwartborstsijzen op stok gaat krijgen!
Met de kapoetsensijsjes gaat het goed Rick, al 11 jonkies in div. nestjes.
Met de geelbuikjes heb ik pech, van een koppel het popje dood, van het andere koppel lag gisteren de man dood.
Ik kan nu nog een koppel samenstellen, maar nog even wachten want het popje is nog wat jong.
De zwartborstjes ga ik eind volgende maand koppelen.
Niet wat te vroeg Rick dat je de vogels nu al buiten hebt gedaan? afgelopen nacht was het onder nul.
Het kan er wel lekker uit zien met dat zonnetje, maar het is toch nog te koud om vogels van binnen naar buiten te doen.
Mijn sijzen zitten binnen, maar het is daar meestal kouder dan buiten. En de zwartkoppen zijn sterke vogels dus dat komt wel goed. Heb nu nog een koppel zwartkopsijzen binnen zitten, en 2 zwartborstsijzen koppels, en dan die ene pop van de zwartkopsijs die niet meer kan vliegen.
Ja hier ook z'n groot verschil.
Wel lekker hoor die zon 's middags.
Maar 's morgen inderdaad de ruiten van de auto krabben.
Maar stilaan gaat het de goede kant op.
Trouwens Heidi, ik weet dat jij je sijzen kruiden geeft, we krijgen hier een moestuin, welke kruiden en eventueel groenten zou jij hier voor de vogels in plaatsen? Ik heb zowiezo krulpeterselie, bieslook, rucola en nog iets haha.
Opmerking