Mededeling

Collapse
No announcement yet.

st. Helenafasantjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• st. Helenafasantjes

Ik heb al ruim 2 jaar een koppeltje st. Helaneafasantjes maar van broeden is nog niets gekomen.
    Ze hebben wel een eigen nestkastje, krijgen goed tropenvoer, trosgierst en dagelijks een badje. Is het geven van pinkies in geringe hoeveelheden wellicht een optie?
    Ze zitten binnen in een kamervoliere samen met mijn andere vogels zoals bruinbuik zilverbekjes, cubavinkjes en spitstaartamadines.

graag advies om ze aan het broeden te krijgen.

Je weet zeker dat het een koppeltje is.
    Heb je al eens een horen zingen?

Opmerking

Hoe groot is de kamervoliere en hoeveel koppels vogels heb je daarin zitten?
      Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

het verschil tussen man en pop is aardig te zien, maar je gaat er nog wel eens de mist mee in. dat zou een punt kunnen zijn ja.

en de hoeveelheid vogels op een relatief klein oppervlak, plus als de kooi bijvoorbeeld in de huiskamer staat, komen ze niet echt aan rust toe denk ik.

ik heb ze een aantal jaar in een buitenvoliere gehad, ook zonder resultaat. en wat bij de 1 makkelijk gaat, krijgt een ander niet voor elkaar.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HansV
          Hoe groot is de kamervoliere en hoeveel koppels vogels heb je daarin zitten?
          De afmetingen van de kamervoliere zijn 2,50 meter x 1 meter x 2,50 meter hoog

Opmerking

Ik heb dit jaar meerdere nesten gehad en ook jongen op stok gekregen. Wat ik doe is eigenlijk niks bijzonders. Ik heb het idee dat levend voer niet perse nodig is, maar ik heb ze ook in een buitenvoliere dus dan vinden ze vast wel wat. Ik had wel twee koppels, misschien dat dat ook positief werkt. En samen met diverse andere tropen. Trosgiert zijn ze gek op. Nestkastjes gebruiken ze bij mij grote tralienesten (voor zo'n kleine vogel haha) en ook wel grote bamboenesten.

Opmerking

Foto's

Ik heb even wat foto's uitgezocht van de jonge St. Helena's. Toch wel mijn grootste verrassing van eerste kweekjaar.

Opmerking

Opmerking

Leuke foto's en mooi resultaat Ronald. Ook heel leuk dat je even de tijd genomen hebt de foto's te plaatsen.

De ervaringen hier zijn dat de St Helena's een kolonie vogel is en betere resultaten bereikt worden als deze vogeltjes in groepen worden gehouden.

Aan deze kant van de aardbol gebruiken ze geen nestkastjes en wordt altijd een eigen nest gebouwd. Heeft mede te maken met het feit dat ik eigenlijk niemand ken die deze soort in aan kooi/kamer voliere houdt.
                  Hier worden ze gekweekt in grote open en beplante volieres.

Zoals reeds eerder en elders op het cafe vermeld geven wij hier levend voer - met name pinkies - in overvloed.

Vrienden van mij kweken de Saints in grote getallen vooral omdat ze als gast dienen voor de Pin-tailed and Red-shouldered Wydahs. Honderd jongen per jaar op stok is geen uitzondering.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Wat misschien een negatieve invloed kan hebben, de cubavinkjes erbij.
                    Je vlucht is niet klein, maar misschien toch te klein als deze dominanten rakkers erbij in zitten.

Ook spitsstaartamadines kunnen stoorzenders zijn.

Heel mooie foto's trouwens Ronald, erg leuk die kleintjes.

Kees geweldig al die fazantjes.
                    groetjes
                    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Opmerking

Dank voor de complimenten! Het nest buiten van 5 jongen was het grootste succes, daarna heb ik in het binnenhok ook nog nesten gehad maar dat ging minder goed. Het jong op de laatste foto, in mijn hand, is wel op stok gekomen binnen maar twee anderen in dat nest niet.

Opmerking

Working...
                        X