Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat extra's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

walnoten eet ik zelf graag.... en ik deel met niets of niemand....
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Walnoten en gekiemde zaden ga ik ook maar eens proberen dan. Verder heef ik ze al elke dag eivoer. Is het ook goed om ze wat vitamine druppels door het water te geven?

Opmerking

dus mesenbollen en pindanetjes zijn geen probleem
        voor: rijstvogels,kanaries,zebravinkjes,binsenastrildes en
        3kleurpapegaaiamadines?

Opmerking

In de winter geef ik extra nigerzaad door het eivoer en ook wel extra gepelde en gebroken haver.
          www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

van vitamine's door het water doen geen ervaring mee, krijgen hun vitamine met hun groenvoer en onkruid/kruidzaden.

voor die vogeltjes heb ik geen idee, dus zou het niet kunnen zeggen.

Opmerking

dus mezenbollen en pindanetjes zijn geen probleem
              voor: rijstvogels,kanaries,zebravinkjes,binsenastrildes en
              3kleurpapegaaiamadines?

Opmerking

volgens mij zit daar alleen maar vet in en weinig voedingsmiddelen. Ik weet niet of het schadelijk is.
                Ik denk net als een pizza voor ons.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

Koop de goedkoopste koolvis, kook deze tot ze gaar is laat het afkoelen,
                  en doe wat van deze koolvis door het eivoer,
                  de rest vries je in, en als je wat nodig hebt breek er wat van af en laat dit ontdooien, en doe dit weer door je eivoer,
                  Gerrit

Opmerking

en wat voor nut heeft dat dan precies? Koolvis zit haast geen vet of wat dan ook in..... goed voor de lijn dus, zou ikzelf meer van moeten eten.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

Opmerking

gaat er om om extra's te geven in de winter, en ik vind dit een zeer goed idee van die koolvis nooit gehoort.

maar blij tot ik het nu wel gehoort heb, zal ik zeker eens uittesten.

als ik alles moet opnoemen wat ik geef en puur extra's aan de vogels, word je gek Troetelduifje.

ga niet alles opnoemen om dat velen hun geheim ook niet prijs geven, hoeft ook niet natuurlijk.

maar voor de jonge kwekers en nieuwe leden met weinig ervaring zou ik alles graag piek fijn uitleggen wat ik ze hier allemaal krijgen, maar alleen bij hun om dat zij ook veel moeten leren zo als wij dit hebben moeten doen.

Opmerking

Ja, maar ik zie het nut van magere vis niet zo, dat bedoel ik eigenlijk. als je nou praat over zalm of makreel....

Of bedoel je dit gewoon voor het lekker?

....misschien kan ik de vissen uit ons aquarium voor de vogels invriezen... te beginnen met die enge algenvreter.... brrrrrr.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

Opmerking

ik denk eerder extra vitamine voor de vogels?, zou dat het niet zijn?.

jou vissen zijn niet goed hier voor, zal die algeeter wel komen halen hoor?, krijgt die een nieuwe thuis bij mijn lieve visjes.

als die het haalt is wat anders dan, want weet niet hoe zij reageren op algeeters daarom heb ik nog geen gehaalt hier voor, had een mooie gezien in maastricht was bijna 45cm lang, mooie vis prijs ook wel.

Opmerking

Ik heb net gereageerd op een bod van 10 euro voor alle vissen samen... Brrrr. Weg ermee.

Maar even over de koolvis.... juist koolvis zit haast niets in, vandaar dat ik me het nut ervan afvroeg..... Maar ach.... wij gaan een lekkere pizza ook niet analyseren op zijn voedingswaarde als we trek van de kou hebben.
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

Opmerking

Opmerking

Oh ik weet wel dat we veel meer voor de vissen hadden kunnen vragen hoor; guppies alleen al kosten hier laatst in de winkel 3,95 ofzo per stuk. En dan zitten er nog meervalletjes bij een een lange met een zwarte streep over zijn zij.....

maar ik wil het echt kwijt......

heeft de koper gewoon geluk, leuk toch?
                                'Vliegde ik?'
                                -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                                X