De winter komt er weer aan, en ik wil mijn vogels graag wat extra's geven zodat ze wel een beetje "vet" op de botten hebben om de winter goed door te komen. Wat zijn goede lekkernijen voor de winter? Ik geef ze momenteel al trosgierst. Ik heb ook de standaard vetbollen geprobeerd maar hier werd niet naar omgekeken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wat extra's
Collapse
X
-
Aan trosgierst hebben ze niet zo veel, ze kunnen zelfs verhongeren op trosgierst, millet is een erg magere zaadsoort.
Ik weet niet over welke vogels het gaat, maar vette zaden zijn negerzaad, hennep, lijnzaad, gepelde zonnepitten. e.d.
-
Bedankt voor de reacties. Het gaat om tropische vogels zoals goulds, spitsstaarten, diamantvinken, zilverbekjes, bichenows, helena fazantjes en zwartkopsijzen.
Ik geef ze trosgierst als extra trouwens, dus niet alleen dit. Ik geef als basis gemengd tropisch zaad met hennepzaad en negerzaad.
Hebben kiemplantjes ook meer vet dan de zaden gewoon? Dan laat ik eens wat kiemen.
Opmerking
-
Ik gaf mijn tropen in de winter gewoon extra eivoer bij het gewone voer.
In sommige eivoer zitten gedroogde pinkies.
Heerlijk hoor, daar smullen ze van.
Verder zou ik zelf geen vetbollen geven; mijn ervaring van de laatste jaren dat ik het voor wilde vogels op hing is dat daar erg snel de schimmel in komt.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
als je het in de regen hangt wel natuurlijk, ik geef dit elk jaar aan mijn vogels elke winter als het koud begint te worden.
tot ze extra's vetten kunnen opnemen voor de winter door te komen, krijgen ook eivoer in de winter hun groen en hun onkruidzaden/kruidzaden, meesbollen en zakjes met nootjes.(vooral de sijsjes en goudvinken en putters zijn er gek van)
walnoot ga ik zeker ook eens proberen te geven, ze moeste dit maar eens lekker vinden.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking