Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat extra's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wat extra's

De winter komt er weer aan, en ik wil mijn vogels graag wat extra's geven zodat ze wel een beetje "vet" op de botten hebben om de winter goed door te komen. Wat zijn goede lekkernijen voor de winter? Ik geef ze momenteel al trosgierst. Ik heb ook de standaard vetbollen geprobeerd maar hier werd niet naar omgekeken.

Aan trosgierst hebben ze niet zo veel, ze kunnen zelfs verhongeren op trosgierst, millet is een erg magere zaadsoort.

Ik weet niet over welke vogels het gaat, maar vette zaden zijn negerzaad, hennep, lijnzaad, gepelde zonnepitten. e.d.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

klopt Michael, en mezebolle moeten ze van houden niet elke vogel eet dit.

met de ec hebben dit zeer graag, dus hang ik regelmatig ook mezebollen in de voliere.

en als je dit toch wilt geven, gewoon ophangen en laten hangen, als ze 1maal de smaak hebben hier van zullen ze dit wel eten.

Opmerking

kiemplantjes vinden ze ook geweldig
        zoals vogelmuur of gewoon hun eigen voer
        in een potje met grond en wachten tot het kiemplantjes zijn

Opmerking

maar dit zijn meer dingen voor de kweek toch?, kiemzaad toch, en mire moet je snel zijn anders vind je dit niet meer.

heb ik in de veranda staan een mooie bloempot, klaar voor oogst iedere dag en groeit mooi bij dus bij elke dag verse mire voor mijn vogels.

Opmerking

Bedankt voor de reacties. Het gaat om tropische vogels zoals goulds, spitsstaarten, diamantvinken, zilverbekjes, bichenows, helena fazantjes en zwartkopsijzen.

Ik geef ze trosgierst als extra trouwens, dus niet alleen dit. Ik geef als basis gemengd tropisch zaad met hennepzaad en negerzaad.

Hebben kiemplantjes ook meer vet dan de zaden gewoon? Dan laat ik eens wat kiemen.

Opmerking

Hallo,

Maak eens een noot open en laat ze daar maar eens van genieten.
              Niet te veel, maar het is een prima aanvulling in de winter.

Groeten, Serinus.
              The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
                Hallo,

Maak eens een noot open en laat ze daar maar eens van genieten.
                Niet te veel, maar het is een prima aanvulling in de winter.

Groeten, Serinus.
                Wat voor noot John?
                Ik neem aan een walnoot?
                Mvg,
                Kingfisher.

Opmerking

denk idd een walnoot dan, want een hazelnoot lijkt me klein?.

Opmerking

Tropenmengeling met nog extra wit platzaad(kanariezaad).
                    3x per week eivoer en dagelijks trosgierst en gras en onkruidzaad krijgen ze hier.

Opmerking

zijn vetbollen eigenlijk wel goed voor kanaries en tropen??
                      ik heb wel eens gehoord dat het niet erg goed voor ze is.

Opmerking

Hallo,

Ja; Walnoot.

Groeten, Serinus.
                        The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

zijn vetbollen eigenlijk wel goed voor kanaries en tropen??
                          ik heb wel eens gehoord dat het niet erg goed voor ze is.

Opmerking

Ik gaf mijn tropen in de winter gewoon extra eivoer bij het gewone voer.
                            In sommige eivoer zitten gedroogde pinkies.
                            Heerlijk hoor, daar smullen ze van.

Verder zou ik zelf geen vetbollen geven; mijn ervaring van de laatste jaren dat ik het voor wilde vogels op hing is dat daar erg snel de schimmel in komt.
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

Opmerking

als je het in de regen hangt wel natuurlijk, ik geef dit elk jaar aan mijn vogels elke winter als het koud begint te worden.

tot ze extra's vetten kunnen opnemen voor de winter door te komen, krijgen ook eivoer in de winter hun groen en hun onkruidzaden/kruidzaden, meesbollen en zakjes met nootjes.(vooral de sijsjes en goudvinken en putters zijn er gek van)

walnoot ga ik zeker ook eens proberen te geven, ze moeste dit maar eens lekker vinden.

Opmerking

Working...
                              X