Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wel of niet groenvoer geven aan tropen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wel of niet groenvoer geven aan tropen

Beste allemaal,
    Graag wil ik meer informatie hebben over het wel of niet geven van groenvoer zoals kiemzaad, vogelmuur aan tropische vogels. Ik heb zilverbekjes, cubavinkjes, st. helena fazantjes en spitstaart amadines.

Ik hoor en lees zoveel verschillende en tegenstrijdige verhalen over dit voer dat ik hier graag eens goede betrouwbare informatie over wil krijgen.
    De ene zegt dat dit wel kan en de ander beweert zeer stellig dat je dit beter niet kunt geven. Natuurlijk moet je alles met mate voeren maar nu twijfel ik toch wel behoorlijk.

Graag betrouwbaar adviezen gevraagd.

vriendelijke groet,
    Marcel

Hey Marcel,

Er zijn idd. veel verhalen over het wel of niet geven van groenvoer/muur/kiemzaad.

Ik zelf geef deze dingen elke dag, niets aan de hand, alleen alles goed wassen/spoelen.

En de vogels krijgen zo hun dagelijkse portie natuurlijke vitamientjes
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Groenvoer geef ik elke dag aan mijn vogels, zorg er wel voor dat het niet vochtig blijft na het afspoelen (deppen met schone doek of servet).
      Met kiemvoer er voor zorgen, dat het niet beschimmeld is.
      Mijn vogels doen het er prima op.

Opmerking

Mijn vogels krijgen elke dag een haffeltje vogelmuur.
        Goed afgespoeld.
        groetjes
        Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

woordenboek

haffeltje kleine hoeveelheid van iets

weet ik dan ook weer.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Onze vogels krijgen ook iedere dag groenvoer, appel, komkommer, ijsbergsla/andijvie.
            De gordels en bichenows zijn gek(ker) op appel en komkommer.
            De Jap. meeuwtjes en wat andere tropen zijn gek(ker) op ijsbergsla.

In de winter eten ze veel minder dus krijgen ze ook veel minder maar er is altijd wel wat over (op tijd weghalen dat het niet vies wordt).

Ze eten ervan en stoppen zelf als ze genoeg hebben. Nooit diarree ervan.

Denk wel als ze het niet gewend zijn dat je even in de gaten moet houden of het goed gaat en dat je wel gerantsoeneerd moet geven tot je ziet dat het goed gaat.

Lof eten ze bij ons niet, brocolli ook niet.

In de winter (als de vogels buiten zitten) met vorst opletten dat ze niet bevroren (of te koud) fruit, groente gaan eten. Als ze gegeten hebben, vlot weghalen dus ipv laten liggen.

Dit is hoe wij het doen met het groenvoer. :-)
            Kiemzaad hebben wij niet en vogelmuur is hier niet. Wel eten ze zaadjes die tussen de tegels blijven. Veeg de vlucht meerdere keren per week aan maar toch blijft er altijd wel wat liggen tussen de tegels.

Groetjes, Chantal
            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Bij mij krijgen mijn vogels eens in de twee weken een stukje appel of bijvoorbeeld witlof. Wel krijgen ze bijna elke dag naast hun gewone zaden, dezelfde zaden maar dan geweld. Die hebben dan een nachtje in gekookt water gestaan en worden vervolgens s ochtends goed schoongespoeld. Dan nog even goed laten uitlekken en vervolgens apart aanbieden of door het eivoer. Ook laat ik twee maal per week katjang ontkiemen en doe dat door het eivoer.
              Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Dank voor jullie ervaringen met het geven van groenvoer; ik ben er nu een stuk geruster op om ze dit wel te geven. Met mate natuurlijk.
                Marcel Verrijdt

Opmerking

Working...
                X