Mededeling

Collapse
No announcement yet.

begin voliere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• begin voliere

Hoi ik ben nu bezig met een voliere bouwen en ik wil er in het voorjaar vogels in doen.
    nu heb ik echt geen idee wat er allemaal in kan.
    ik wil er iedergeval 2 koppels zebravinken in hebben en kwartels op de grond.
    nu vroeg ik me af wat voor vogels er bij kunnen?
    zat er ook aan te denken om gouldamadines er in te doen omdat me ouders die zo leuk vinden.
    Groetjes Stefan

Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

er komen harlekijnkwartels in
      Groetjes Stefan

Opmerking

Om advies te geven zijn de afmetingen erg belangrijk. Ook of je wel of niet een wel dan niet verwarmd binnenhok er bij bouwt. Zo is een verwarmd binnenhok ik mijn optiek noodzakelijk als je gouldamadines wilt houden.

Daarnaast vind ik 1 koppel per 1m3 te krap, ik heb zelf een voliere van 18m3 en heb hier 9 koppels in, als er dan gebroed wordt en er zijn veel jongen vindt ik mijn voliere behoorlijk vol. Ik vind de verhouding 1 koppel op 2m3 dan ook een stuk beter.

Wat betreft de zebravinken, wordt inderdaad vaak gezegd dat 2 koppels niet zou werken, maar mijn eigen ervaring spreekt dit tegen. Heb vroeger altijd 2 koppels bij elkaar gehad en nooit problemen, maar dat verschilt natuurlijk.

Opmerking

Groetjes Stefan

Opmerking

Oke, geen nachthok maar wel afmetingen? :P Typfoutje moet kunnen natuurlijk

In ieder geval, de vogels die je er goed bij kunt houden zijn:
            Japanse meeuwen
            Zilverbekjes
            Loodbekjes
            Diamantduifjes
            Spitsstaartamadines/gordelgrasvinken
            Kanaries (vreten wel de planten kaal)
            Rijstvogels (zijn wel wat groot)

Dit zijn een beetje de beginners vogels. De gouldamadines zou ik zelf achterwege laten. Verwarming in het binnenhok is daarvoor wel noodzakelijk vind ik en ook het afschermen van de gehele voliere met bijvoorbeeld plexiglas is geen overbodige luxe.

Opmerking

geen verwarming

Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11
              Oke, geen nachthok maar wel afmetingen? :P Typfoutje moet kunnen natuurlijk

In ieder geval, de vogels die je er goed bij kunt houden zijn:
              Japanse meeuwen
              Zilverbekjes
              Loodbekjes
              Diamantduifjes
              Spitsstaartamadines/gordelgrasvinken
              Kanaries (vreten wel de planten kaal)
              Rijstvogels (zijn wel wat groot)

Dit zijn een beetje de beginners vogels. De gouldamadines zou ik zelf achterwege laten. Verwarming in het binnenhok is daarvoor wel noodzakelijk vind ik en ook het afschermen van de gehele voliere met bijvoorbeeld plexiglas is geen overbodige luxe.
              m.vr.gr. Harry

Opmerking

Laatste winter was streng en lang.
                Goulds hebben zonder problemen winter doorgebracht in buitenvoliere
                Kan natuurlijk ook fout lopen.
                Mijn voliere is volledig afgemaakt met dikke noppenfolie en nu ook het dak volledig dicht om de koude wind buiten te houden.
                Wel hebben ze nu ook een groot winterverblijf waar geen tocht mogelijk is.
                Ik ben dus trots op men sterke Goulds ;-)
                Audi et alteram partem

http://buiten-voliere.webnode.nl/

Opmerking

Working...
                X