Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vraag

mag je ook Moeder zoon of Vader dochter koppelen
    Als je geduld heb kan je vogels kweken
    Gr. Ad

Om welke reden zou je dergelijke koppelingen niet doen?

Enige wat je bij dergelijke koppelingen scherp in het oog moet houden is de vitaliteit van de nakweek.

Voor de rest gebruikelijk geneuzel over dergelijk.

Opmerking

Het mag inderdaad.
      Wel is het de vraag waarom je het wil doen.
      Zoals gezegd kan het nadelig zijn voor de vitaliteit dus
      als het niet teveel moeite is kun je beter even een vogeltje ergens ruilen?

gr. Ben
      Groeten, Ben

Opmerking

oke , het is dus beter van niet ?
        ik was in de veronderstelling dat je zo een stam moest opbouwen en dus de goede eigenschapen kon behouden ( ook de slechte dan natuurlijk )
        Als je geduld heb kan je vogels kweken
        Gr. Ad

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door advano
          oke , het is dus beter van niet ?
          ik was in de veronderstelling dat je zo een stam moest opbouwen en dus de goede eigenschapen kon behouden ( ook de slechte dan natuurlijk )
          Je trekt de verkeerde conclusie advano,

De achteruitgang wordt in praktijk veroorzaakt dooe de mensen die op gevoel voorkeur geven aan dieren die zielig of op andere wijze de aandacht weten te trekken.
          De zogenaamde minkukeltjes die bij voorbaat ten dode zijn veroordeeld door de natuur zelf.

Je eigen gedachte het kweken van een groep dieren die een voorbeeld functie ingekweekt krijgen mag je als juist zien.

De groep dieren kunstenaars, die een teeltkeus toepasten om iets moois te maken, hebben ons alle vormen variaties en wat dies meer zij door de tijden heen tot ons gebracht.
          Ook daar zijn er natuurlijk bij die we nu afkeuren maar desondanks een enorme verijking van wat de natuur toelaat om opzien te baren.

De Croft'S TT in de UK laten ons aardig zien wat men dan daarin zoal kan betekenen.
          Dit naast wat de natuur ons daarin zelf aanbied aan variatie en mogelijkheden.

Inteelt en het doemdenken erover is het soevereine terrein van Dominee, Rabi, Pastoor, en Iman en anderen die op dat gebied voortrekkers heten te zijn.

Een eenvoudig mens zei daarover eens; Het aanbod van hen, voor bange mensen, om die in het gareel te houden.
          Ik meende toen, dat zijn ongelijk maar eens ter discussie moest staan om die toets te weerstaan.

Opmerking

Boute uitspraken Eduard V...

Je bent duidelijk een voorstander van allerlei gemaakte soorten dat is duidelijk, maar je laat weinig ruimte voor mensen die het niet met je eens zijn. Je haalt er zelfs het geloof bij en doet daarbij een enorme aanname. Lijkt me wat bout... Niet dan Eduard?
            Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Hallo Advano,

Ik laat de uitgebreide opmerking hierboven maar even voor wat het is.
              Iemand zei mij eens degene die iets helemaal beheerst weet het
              heel simpel te brengen zodat iedereen het snapt.
              Is dit niet zo dan kun je je afvragen of diegene het zelf wel snapt.

Wat je zegt klopt Advano.
              Daarom ook mijn vraag waarom wil je het doen.
              Maar jouw manier van stam kweken is een die al jaren gebruikt wordt.
              Let er wel op dat je dan 1 ouder als stam ouder houd.
              En je niet broer/zussen gaat kruisen.

Je kan natuurlijk ook op andere manieren een stam opbouwen.
              Ik zelf had eerder soms wel 3 broers en het ouderkoppel om maar zoveel mogelijk een zelfde soort te krijgen.
              Kortom stam kweken kan op meerdere manieren.
              Let er ook op dat je een goed koppel bij elkaar moet houden
              niet elk koppel doet het natuurlijk.

je zal ook goed moeten selecteren op de min punten wil je een goede stam kweken.
              Dit komt met jouw beschreven stam kweek in je vraag wel precies.

Groeten, Ben
              Groeten, Ben

Opmerking

Working...
              X