Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een Rare Snavel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Een Rare Snavel

Ik heb een paar dagen geleden bij een bejaardstel 4 vogels weggehaald.
    Deze tropische vogels zaten in een veel te kleine kooi...vond ik.
    Het was een zebravink, mozambiquesijs, binsenastrilde en een gouldamadine. die gouldamadine heeft een rare snavel het puntje van zijn snavel is gewoon rood maar twee derde van zijn snavel is het net of er met een vijl overheen is gegaan. Het is geen Kalksnavel maar wat het wel is.... geen idee. hoop dat iemand het mij kan vertellen want dan weet ik hoe ik het kan behandelen..... alsvast bedankt!

hallo corina

hoi corina leuk dat je je ook bij dit forum hebt aan gemeld,ik dacht laat ik maar eens reageren op je vraag want het is toch leuk dat iemand reageert.Ik heb echt geen flauw idee wat er mee is,misschien heeft die bejaarde vrouw wel een keer zin gehad om wat anders te veilen dan haar nagels(geintje),succes ermee gr thea

Opmerking

Corina van harte welkom hier

Kan je misschien even een foto plaatsen van die snavel?
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Hallo Henk, ik heb de foto's gemaakt krijg ik ze niet bij dit bericht geplakt daar baal ik zo van want ik weet echt niet wat ik met dat beestje aan moet. zelf denk ik dat ie kapot gepikt is door de zebravink die bij hem in de kooitje heeft gezeten.......ben ook al bij de dierenwinkel geweest....wisten het ook niet.

ik blijf nog even knoeien of ik het voorelkaar krijg....om die foto's erop te krijgen.

Opmerking

foto plaatsen

Lees dit even door: http://vogelcafe.nl/showthread.php?t...=foto+plaatsen

Je kan de snavel in iedergeval even met slaolie inwrijven. Elke dag even een beetje er op.
          Lukt het niet met de foto, dan mag je hem ook even naar mij op sturen via mijn mailadres. Dan plaats ik hem wel even voor je.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Goedemiddag Thea, heel fijn dat je mee denkt over mijn probleem met mijn Gould. Ik moest wel even lache hoor maar je moet geen bejaarden in de maling nemen. ik zit een beetje te knoeien om 2 foto's erop te zetten maar ik heb mijn haarkleur ook niet mee....

Opmerking

Echt Blond

Henk ik krijg zelfs de foto niet via je mail gestuurd heb jij nog een ander mail adres?

Opmerking

mail

Hallo Corina,

Stuur dan eerst maar een gewoon mailtje. Met je mailadres. Want dat heb je hier niet opgegeven. Dan stuur ik jou weer een mail terug. En dan kan je me wel de foto's mailen. Mijn e-mail adres is prima. Het zal liggen aan de automatische mailing.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

heey henk je heb me naar onmyspace geleid daar ben ik niet zo blij mee want daar sta ik dus nu geregistreerd.

Opmerking

verstuurd

Kijk je mailbox maar even na.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Nog nooit van gehoord

Oorspronkelijk geplaatst door corina1964
                      heey henk je heb me naar onmyspace geleid daar ben ik niet zo blij mee want daar sta ik dus nu geregistreerd.
                      Heey Corina, daar heb ik nog nooit van gehoord.
                      Zal eens even kijken wat dat betekend.
                      De bedoeling was dat je je aan ging melden bij photo-Bucket. Als je dat gedaan hebt, kun je met je e-mail adres en wachtwoord inloggen en foto's up-loaden daar. Vervolgens klik je img code aan en dan kan je plakken in je bericht hier op vogelcafé. Het lijkt moeilijker dan het is.
                      En als je je ergens aangemeld hebt, kan je je ook vast weer afmelden.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Hier zijn ze dan.

Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Het lijken mij niet de allerjongste vogels meer. Dus waarschijnlijk wat ouderdomsverschijnselen. De aanslag aan de snavel zou mijt kunnen zijn of i.d., het zit ook rond het oog zo te zien.

Wat mij verder opvalt aan de gouldamadine, het lijkt net of hij erg scherp op het borstbeen is. Geef je wel grit en maagkiezel. En een goed tropenmengsel?

Nog even een close-up dan:

De foto's zijn jammer genoeg niet erg duidelijk maar wie weet is er hier iemand die er alles van weet.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Hallo Henk,
                            Pfffff...mag ik je bedanken voor je moeite, ik heb me inmiddels aan en bij dat andere afgemeld.
                            raar he die snavel.?! dat vrouwtje waar ik ze vandaan heb zei dat ze hem 2 jaar geleden heeft gekocht....
                            hij heeft een ringetje om maar zie geen jaartal staan. ik hoop dat er nog meer reacties op komen...we zullen zien, nog bedankt!!

Opmerking

Lijkt mij toch een ernstige vorm van snavelmijt.

Lees onderstaand linkje maar eens door.

Welke kleur heeft de ring dan? http://www.vogels-vriendschap.nl/Ringen.htm#dekleuren klik even op: kleuren van de kleurringen.

P.s. je bedankje wordt gewaardeerd in ontvangst genomen.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Working...
                              X