Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe soort

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Nieuwe soort

Zelf heb ik dezelfde soorten als die jij nu hebt gehad. Hierbij heb ik ook spitsstaarten en bichenows gehad, de napoleonnetjes heb ik nooit gehad.

Maar de bichenows zijn zeer leuke en vredelievende vogels naar mijn mening, de spitsstaarten ben ik minder over te spreken, dat kunnen nare vogels zijn. Verpesten wel nesten van andere vogels of jagen veel achter ander vogels aan. Ik zou dus de bichenows aanbevelen en de spitsstaarten achterwege laten

Opmerking

nix

ik zou er nix meer bij doen, er zitten al 7 koppels in.

En als je jongen krijgt, heb je ruimte te kort, en dan word het vechten, en dat wil je niet.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ben het met Ton eens! Bichenows kunnen trouwens gemakkelijk kruisen met zebravinken en dat wil je denk ik ook niet.

Opmerking

Je kan beter een van je huidige koppels inruilen voor een koppel bichnows, binsenastrilden of bruinborst rietvinken.
          Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Opmerking

als je kruiser putter x kanarie een man is kan dat geen kwaad, maar is het een pop zet die maar bij je vogels als deze willen gaan nestelen.

kruiser poppen zijn een ramp voor in een kweekvoliere te hebben!, ze breken alle neste af of nemen ze in beslag voor hun eige eitjes te leggen.

mijn popje wat ik had brak alle neste af, had ik een nestje met putter eitjes uiteindelijk.

ging ik ze verzorgen putter popje op de eetbak ver van het nest ging controleren zat de kruiser pop op het nestje, heb haar laten zitten ze bleef een week broeden toen van het nest gegaan en idd jongen afgestorven in de eitjes.

een pop kruising is goed voor in een kooi voor eitjes onder te leggen, maar niet in een gezeldschaps voliere.(tijdens de kweek)

Opmerking

Opmerking

heb je geluk als ze nix doet, maar elke vogel in anders van karakter natuurlijk. begrijp me niet verkeerd eh, ik heb haar ook nog bij de rest in de voliere zitten hoor.

maar als ik begin met kweken gaat ze apart krijgt ze een kooi 1m l, 1.20b, 1.6h. heb dat jaar veel te veel jonge en neste verloren door kruisers daarom zet ik mijn apart.

maar ik heb europesecultuurvogels, kruising putter x kanarie voelt zich thuis tussen anderen putters en dergelijke.

Opmerking

Hallo,ik bij de neophema's overal 1 koppel goulds bij in vliegen lengte kooien van 155 tot 210 cm 100cm hoog en 65 cm diep en dat gaat prima
                    m.vr.gr. Harry

Opmerking

Zonde van je kanaries! Mag ik vragen hoe het gebeurt is?

Ik had de bichenows en zebravinken ook bij elkaar, zolang je alleen maar koppels hebt zullen ze niet gaan kruisen hoor, dan houden ze de aandacht wel bij de eigen soort is mijn ervaring. Heb nooit kruisingen gehad.

Opmerking

Opmerking

Voor je nieuwe koppel gaat ophalen zou ik eerst maatregelen nemen tegen de nachtelijke rover. Weet je zeker dat het een kat was? Geen rat of marter?
                          Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Opmerking

Working...
                            X