Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gould Amadines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Gould Amadines

Sinds een jaar heb ik Goulds van mijn broer gekocht, het zijn natuurbroed Goulds Heb een goed jaar gehad redelijk veel jonge vogels maar er gaan regelmatig goulds dood, vooral de ouders ze hebben een scherp borstbeen en sterk vermagerd, regelmatig dunnere ontlasting ik heb ze in een voliere vliegen met veel beplanting en dus veel planten en bloemen en veel kiemzaad wat ik door de zwarte grond hark waardoor er altijd een voorraad groenvoer is, daarnaast geef ik ze ook nog gekiemd kiemzaad uit een in schalen verdeelde stapels, dit meng ik door het eivoer en dit doe ik twee keer per dag, het eivoer wat over is gooi ik in de bak voor de kwartels, nu is mijn vraag hoe kan het dat bijna al mijn broedkoppels dood gaan in dit jaar en de jongen bijna allemaal blijven leven.

welkom op deze site,

Je zult vast al bij de berichten over ziektes hebben gelezen. Dat er bij jou meer oudere vogels dan jongen overlijden is wel merkwaardig. Zelf heb je al vastgesteld dat er sprake is van scherpborstbeen en dat is geen goed teken.

Vraag is was daar al sprake van toen je ze van je broer kreeg of is dit ontstaan tijdens het verblijf bij jou.

Er zijn hier op het forum die er veel meer verstand van hebben dan ik.

Echter bij het structureel doodgaan van vogels is het advies toch vaak dat je de vogels moet laten onderzoeken bij een dierenarts die verstand heeft van vogels Als er een vogel dood gaat moet er snel gehandeld worden. Vogel in de ijskast ( niet in de vriezer) en heel snel voor onderzoek wegbrengen.

Vogels die je het minst er aan toe vind apart zetten ontlasting opvangen en opsturen voor onderzoek. Tip die ik kreeg leg aluminium folie op de grond en vang daar de uitwerpselen mee op.

Succes

Opmerking

Working...
    X