Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stres

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• stres

hallo
    even een vraag kan ik jonge vogels uit me vlucht vangen terwijl er nog goulds niet door de rui zijn ?
    ik ben bang dat ze dan niet meer door ruien door de stres ?
    groet Ad
    Als je geduld heb kan je vogels kweken
    Gr. Ad

Hallo Ad,

Alhoewel ik het uitvangen probeer te beperken kom je er natuurlijk soms niet om heen. Ik heb dus wel vogels uitgevangen terwijl sommige van mijn goulds in de rui waren.Daarbij is de rui niet stilgevallen.

Groeten
    Rob koppen

Opmerking

he Rob
      oke dat is positief , inderdaad is het lastig als je geen vogels kan uitvangen .
      dank je voor je snelle reactie
      gr Ad
      Gr. Ad

Opmerking

Ik heb vaker vogels moeten uitvangen bij jonge goulds en steeds zonder problemen.
        Momenteel zelfs een jonge aangekochte gould zitten die toen ik hem kreeg net bezig was met de rui. Nu kleine 4 weken later kan ik zeggen dat hij gewoon door is gegaan met ruien.
        Door het verplaatsen van woonomgeving totaal en andere temperaturen etc. wat toch ook stress punten zijn heeft dit de vogel geen nadeel gebracht.
        Daaruit zou je al een conclusie kunnen trekken dat als de stress kort is (vogels vangen) dat dit geen nadelig effect heeft. Klopt ook met mijn ervaring.
        Jo

Opmerking

Mooi dank je voor je reactie klinkt ook positief , gewoon maar doen dus
          Gr. Ad
          Gr. Ad

Opmerking

Working...
          X