Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goulds niet door rui

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• goulds niet door rui

Ik heb een overjarig koppel goulds die afgelopen jaar 11 jongen groot heeft gebracht en die zijn nu niet goed door de rui zijn gekomen komt omdat ik ze verplaatst heb. Ze zijn wel hellemaal gezond..
    Mijn vraag is of de goulds als ze niet helemaal door de rui zijn gekomen dat ik er dan nog wel mee kan kweken in januari.

Als ze helemaal gestopt zijn met de rui moet dat geen probleem zijn.
    Als het goed is zullen ze met de volgende rui weer bij kleuren.

Opmerking

Goulds die niet op kleur zijn, kweken net zo goed als deze in vol ornaat
      www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Zelf heb ik die ervaring nog niet gehad. Maar de laatste paar maanden behoorlijk wat gelezen over gouldamadines en heb daar niets kunnen vinden dat het niet mogelijk zou zijn om ze in te zetten voor de kweek. Enkel waarschuwt men voor het verplaatsen van jonge goulds tijdens de rui.
        Dit is evenwel ook niet altijd van toepassing. Kortgeleden inmiddels toch weer bijna 4 weken geleden, kreeg ik van mijn vrouw een jonge hemelsblauwe paarsborst cadeau die laag geprijst was omdat die nog moest kleuren. Hij was toch al bezig en je zag dat het een man wordt. De dagen erna natuurlijk gekeken of de rui toch doorzet. In de tweede week zag ik hem al fluiten en en toen waren er ook vallende veertjes te zien. Momenteel al een behoorlijke paarse borst.
        Dus kennelijk is niet alles wat goulds aangaat in een hokje te plaatsen.
        Maar terug, indien de goulds in conditie blijven, want dat is even afwachten zal het geen probleem opleveren. Zeker niet als de vogels ook gewoon bij elkaar blijven. Hou er wel rekening mee dat ze uitgerekend in de broedtijd gaan ruien. Mijn vogels en vooral de mannen tenminste een aantal waaronder 3 beoogde kweekmannen ruien nu al voor de derde keer. Maar nu in de broedkooi. Zitten circa 3 weken samen met een pop. Dus nog even afwachten wat deze vogels betreft.
        Jo

Opmerking

ik weet een pop bij een andere kweker die nog niet helemaal klaar was met ruien en heeft een nest van 5 gekregen. no problem.

als de snavel van een pop zwart wordt is ze toch in de stemming, ookal is ze nog niet helemaal klaar met ruien, denk uiteraard ook nog aan de leeftijd maar als dat goed is kan je het gewoon doen.

Opmerking

Working...
          X