Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De kweek is weer begonnen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ook bij mij hebben de dwergrietvinken wel een nest gemaakt, maar nog geen ei gelegd. Kennelijk nemen ze de tijd
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Sytze F
      De eerste jongen zijn er al. 1 ceres van 2 dagen oud is al gevoerd. En 2 jonge witschedelnonnen zijn vandaag geboren. Dan nog bijna 20 bevruchte eieren van 3 soorten nonnen. Spannende periode om te kijken of ze gevoerd worden. Maar het leukste moet nog komen. De 2e ronde mogen ze allemaal natuurbroed proberen.
      Nog geen succes met de dwergrietvinken zoals al een beetje verwacht.
      En de bleekkopnonnen is nu 1 koppel van aan het nestelen.
      hoe bedoel je met ze mogen natuurbroed proberen ?

hoe doe je het nu dan, alles onder meeuwen ?
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Wat ik van de site van Sytze heb begrepen is dat hij alle eieren van de eerste ronde onder de Japanse Meeuwtjes legt. Vanaf de 2e ronde mogen ze het zelf proberen.
        Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Klopt, eerste ronde bij de nonnen en dwergrietvinken gaat alles onder de meeuwen. Daarna mogen ze het zelf bewijzen. Als dat een succes wordt zijn de meeuwen volgend jaar niet meer nodig, maar dat zal wel niet.

Vorig jaar deed ik wel eens de helft van de eieren naar de meeuwen en dan de andere helft natuurbroed proberen, maar meer jongen geeft toch meer drang tot voeren denk ik. Dus ik probeer nu maar eens op deze manier.

Opmerking

Update

Inmiddels zijn er bij de meeuwen 19 jonge nonnen uitgevlogen, 8 driekleurnonnen, 5 witschedelnonnen en 4 chinese zwartkopnonnen. Er komen volgende week nog 2 witschedelnonnen bij. Ook liggen er sinds vandaag 2 jonge bleekkopnonnen bij de meeuwen en 2 eieren kunnen nog uitkomen.
            Natuurbroed liggen er 2 driekleurnonnen, 4 witschedelnonnen en 2 chinese zwarkopnonnen geringd in de nesten. 3 jonge ceresamadines kan ik bijna ringen. Dan liggen er nog 6 eieren bij de chinese zwarkopnonnen, 1 bij de driekleurnonnen, 5 bij de bleekkopnonnen en er liggen nog 7 eieren van de driekeurnonnen bij de meeuwen.

Binnen een week start ook de kweek met emblema picta, bichenow, dornastrilde, cubavink, javabronzeman en spitsstaartamadine.

Al met al ben ik zeer tevreden tot nu toe. Hieronder wat foto's van de jongen.

Eerst 2 foto's van de driekleurnonnen

En dan 1 van de witschedelnonnen

En als laatste 1 van de chinese zwartkopnonnen, deze lijken erg op de driekleurnonnen

Opmerking

Het gaat super zo te zien Sytze, zo doorgaan

Gr Harm Berend
              Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

Opmerking

Gaat lekker en mooie foto's Sytze!
                Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Dacht dat je 1 december pas zou beginnen met deze soorten. Je kon niet wachten... Hoe herkenbaar
                      Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Tsja, de kooien waren vrij en dan moet je ze snel benutten des te eerder kan ik er in het voorjaar weer andere koppels in zetten. En het schoonmaken en vangen ging wel lekker snel zondag. De eerste nesten zijn alweer in aanbouw(bichenow/java's). Nu ook 4 jonge bleekkopnonnen, helaas wel 1 dood witschedeljong. 3 natuurbroed ceres lukt ook al uit de man van Harm/Marcel.
                        De dwergrietvinken zitten denk ik ook op eieren.

Opmerking

waarom gooi je alles onder meeuwen,
                          en waarom probeer je geen natuurbroed. als je vogels verkoopt vertel je dan ook dat ze groot zijn gebracht door de meeuwen, of vertel je dat niet
                          Gerrit

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Bredenhoff
                            en waarom probeer je geen natuurbroed. als je vogels verkoopt vertel je dan ook dat ze groot zijn gebracht door de meeuwen, of vertel je dat niet
                            Gerrit
                            Nu Gerrit, Sytze heeft duidelijk op z'n site staan en hier op het forum dat hij de eerste ronde onder de meeuwen doet om toch eerst eens jongen op stok te krijgen, hij is nu in de tweede ronde al bezig om natuurbroed te kweken, vind ik niet zo vreemd om het zo te doen, dit zijn echt niet de gemakkelijkste soorten, en Sytze kennend zal hij dit er zeker bij vertellen als hij z'n vogels verkoopt.

Gr Harm Berend
                            Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Bredenhoff
                              Gerrit
                              Wat een afschuwelijke reactie !

Had je even naar z'n site gesurft dan wist je hoe deze kweker zijn kweek organiseert. Deze persoon deelt zijn ervaringen op een transparante en onderbouwde manier via dit forum (en zijn site) en dan krijgt hij zo'n reactie als de jouwe.

Alleen al aan de vogels, de kooien en de stokken zie je dat deze kweker echt begaan is met zijn vogels. Geen sproetenfestival van vuil en uitwerpselen op wanden of stokken en de vogels zien er piekfijn uit.

Kijk even wat verder dan je neus lang is voor je zulke reacties post !

Opmerking

gaat zeer goed heb ik de indruk, altijd leuk en veel geluk nog met de kweek!.

en idd de vogels zien er goed uit, kooien zien goed uit dus geen commentaar hier over.(buiten doe zo verder!)

Opmerking

Working...
                                X