Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Mooi resultaat die gele rietvinken. Je hebt er helemaal geen meeuwtjes voor nodig.
Vind de gele emblema ook erg mooi. Is daar lastig aan te komen?
Hoe is het met de verwantschap van de witborstrietvinken. Ik kom ze nu best veel tegen bij kwekers waaraan ik mijn gele rietvinken heb gekocht. Ze klagen allemaal over de zwakte van de gekweekte jongen. Er is een hoop inteelt.
De gele emblema is wel lastig aan te komen nog, ook nog duur, zal wel gauw veranderen de komende jaren.
Bij de witborsten zie ik geen tekenen van inteelt, alleen het formaat valt wat tegen.
Het is wel heel wat anders dan de gele en de bruinborst, die zijn zo tam en deze zeer nerveus.
Ook zitten ze constant op de grond.
Kweken kan pas vanaf januari ivm de leeftijd van de vogels.
De kans bestaat dat de witborsten een nest bouwen op de grond van de kooi, dus ik zou daar ook nestmogelijkheid aanbieden. Heb je ze bij een kweker uit Nijkerk gehaald?
Door het kleine formaat bestaat de kans dat het inteelt betreft, maar dat is het al gauw. Ondanks dat ze steeds meer worden aangeboden is de basis niet heel erg breed.
Het zijn ook de ouders van het jong op de eerste foto begrijp ik Ton.
Oogstreep lijkt inderdaad wat lichter maar vind het niet echt oranje op de foto. Maar kan aan mij liggen. Wel kandidaat om mee verder te kweken lijkt me.
Ga je ook Hadesnonnen houden Sytze? Ook een erg mooie Non, iets kleinere soort dan de andere non soorten denk ik? Leek mij tenminste toen ik er een op een tentoonstelling zag.
Deze dorn hou ik voorlopig wel even om eens terug op 1 van de ouders te zetten.
Hadesnonnen staan op mijn verlanglijstje, ik heb wat gereserveerd, maar is nog inafwachting van het geslacht/DNA opvragen.
Opmerking