Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gouldamadine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Gouldamadine

Hoogwaarschijnlijk zijn de gouldamadines nu serieus bezig met broeden. Nu nog afwachten, over 2,5 week maar eens binnen in kijken hoeveel jongen er zijn als ze bevrucht zijn.
    Vorige keer lieten ze de nest in de steek en de hele tijd eieren eruit gooien.

Vingers gekruist!
    Groeten Niels

Het kan soms alle kanten op met vogels.
    Ik heb hier een koppel goulds die de jongen prima groot brengt op zaad, zodra er eivoer (gemengd met frutti patee) wordt verstrekt gooit de man de jongen er uit.
    Andere koppels reageren juist weer "normaal" op eivoer.
    Succes gewenst.

Opmerking

Ik heb sinds februari twee koppels broeden die samen goed waren voor circa 20 jongen. Groen pastel en geel kleurigen. Vandaag hebben de hemelsblauwe witborst zwartkoppen het eerste ei gelegd. Mogelijk komen deze week nog twee koppels bij met eieren leggen. Even afwachten. In die paar jaar van kweken heb ik nog geen koppel gehad die de eieren of jongen uit het nest gooiden. Wel had ik in het voorjaar van beide koppels de eerste ronde eieren onbevrucht. Maar daar staat tegenover dat het nog vrij jongen vogels waren met nul ervaring. Inmiddels prima kweekkoppels geworden.
      Jo

Opmerking

Working...
      X