Even een vraagje tussen door. Mijn Gouldamadine pop is 3 dagen geleden gestorven. Ze heeft 5 jong liggen van nu twee weken oud. Ik was in de veronderstelling dat de vader de taak over zou nemen maar de volgende dag lag er 1 jong uit het nest. We hebben het jong terug gelegd en zijn nu zelf aan het bijvoeren. Nu zien we de vader weer uit het nest komen en ik vermoed dat hij zijn jong nu toch eten geeft, want als we direct nadat hij uit het nest komt wat bij proberen te voeren nemen de jong niet veel eten meer op.
We hebben het nest laten hangen in de voliere en gaven via een spuitje eten. De eerste keer aten ze of hun leven er vanaf hing maar nu pakken ze minder dan een spuitje eten.
Hoe lang kan een jong zonder eten en is het normaal dat de vader de taak van de pop overneemt en hoe weet ik of hij voldoende eten geeft. Ik wil handopfok zo veel mogelijk vermijden en ga voor natuurbroed.
We hebben het nest laten hangen in de voliere en gaven via een spuitje eten. De eerste keer aten ze of hun leven er vanaf hing maar nu pakken ze minder dan een spuitje eten.
Hoe lang kan een jong zonder eten en is het normaal dat de vader de taak van de pop overneemt en hoe weet ik of hij voldoende eten geeft. Ik wil handopfok zo veel mogelijk vermijden en ga voor natuurbroed.

Opmerking