zeer interessant Kees, gaaf om iets vanuit die richting te zien
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mutaties in Emblema Pictum
Collapse
X
-
mutaties
Ik vind de Yellow fawn toch ook erg mooi om te zien. De fawn komt meer tot zijn recht bij de gele dan bij de rode vind ik. Ik heb enkel de gele mutatie gezien hier in Nederland. Ik sprak laatst met een kweker en die wou beweren dat 'onze' gele mutatie eigenlijk geen geel is maar overgoten. Echte gele emblema's zouden namelijk geen stippen meer hebben. Wat de redenatie daarachter is werd me niet duidelijk. Zijn er mensen die hier iets over weten/hebben gehoord?
Ik zou de gele mutatie er nog wel eens bij willen. De kweek met de gewone emblema's gaat de laatste tijd wel goed, dus mischien is dat een leuke nieuwe uitdaging. Helaas zie je ze bijna niet. Op de vogelmarkt in Zwolle zag ik toevallig nog wel een koppel geel x split. Die waren helaas al verkocht, maar anders......
Opmerking
-
Heb je dit jaar ook weer meer poppen gekweekt Marcus?Ik ben benieuwd hoe het dit jaar bij jou zal gaan, ik ga je website in de gaten houden!
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door casehulseboschHet is toch een vogel voor beginners?
.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sytze FMeerdere mannen en/of koppels bij elkaar gaat hier ook prima!www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief
Opmerking
-
Ik zou zowiezo het koppel dat vorig jaar jongen heeft groot gebracht bij elkaar laten zitten.
Ik heb op het moment ook 2 koppels bij elkaar zitten in een begroeide voliere van 2x1x2 lxbxh
Zie hier wel bij dat de 2 mannen nog steeds achter elkaar aan zitten.
Beide koppels hebben nog geen eieren maar wel een nest gemaakt.
Binnen in een broedkooi heb ik nu dit jaar voor de eerste keer weer 2 jongen liggen.
Belangrijk is het dat de vogels een partner hebben die elkaar accepteren.
Heb nu verschillende keren de vogels die binnen zitten met elkaar uitgewisseld totdat ik goed resultaat had.
Bij andere koppelingen werden de jongen na uitkomst uit het nest gegooid.
Ik heb wel trouwens dit jaar weer een jong dat 2 nageltjes mist aan een teen,
Vorig jaar had ik dat ook al bij een paar jonge emblema's , is hier een oorzaak voor aan te wijzen of komt het dat de jonge vogels hier extra gevoelig voor zijn
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking