Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Ik heb foto's gezien van
bonte
bruine
pastel
blackbodied (het rood op de buik in zwart omgezet)
en ik las ook dat er een witte variant (onaangetast rood) was.
En daarenboven heb je ook nog een selectievorm
waarbij het rood aanzienlijk vermeerdert op de buikstreek.
Er zijn natuurlijk veel meer kwekers van deze vinken in Australie waardoor de kans op het krijgen van mutaies vele malen hoger ligt als in Nederland.
In de zoektcht naar foto's van deze mutatie's kwam ik weer andere soorten papegaai amadines tegen zoals:
Geinig dat het daar zo makkelijk gaat, dat zal dan zeker aan het klimaat liggen.
Hier vind je idd. weinig natuurbroed, volgens mij is er hier best veel uitval, vooral bij de poppen.
Een goed vriend is het een paar jaar geleden gelukt natuurbroed op stok te krijgen, maar toen hij een keer thuis kwam en de pop hing dood in het nest, ze was vast blijven zitten aan nestmateriaal met het pootje, was de lol er al snel af. http://www.paulsbirds.nl/?paged=4
kom net in de laatste 10 minuten bij een vriend in Armidale, Perth vandaan.
dit jaar 50 jonge emblema's op stok. Om van te huilen.
de vogelvereniging hier heeft net de 2x jaarlijkse vogel veiling gehouden en hij had nog 4 paar onverwante emblema's over na de veiling.
een paar per beplante gezelschaps voliere en het hele jaar door levende pinkies.
zit op het moment in de auto maar zal spoedig wat foto's van kleur mutaties van de emblema's op dit onderwerp plaatsen.
Opmerking