Ik heb van de twee koppels Bichenows die ik gekocht heb helaas nog maar twee vogels overgehouden. Deze lijken helemaal niet met elkaar te klikken. De een jaagt vaak achter de ander aan maar de liefde (of haat) lijkt van een kant te komen.
Nou kan je het geslacht volgens mij het best via de hoeveelheid zwart op de kop achter de snavel bepalen en hierin zit ook best veel verschil bij de vogels. Ik had zelf het idee dat het wel een man en een pop zijn maar gezien het gedrag lijkt het geen koppel. Ook heeft diegene die ik als man zag helderder wit op de borst, bij de pop is dat veel "vuiler". Ik heb ook geen eieren van ze gehad.
Ik zou het waarderen als jullie eens willen kijken!

Meer foto's:
foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
foto 5
Nou kan je het geslacht volgens mij het best via de hoeveelheid zwart op de kop achter de snavel bepalen en hierin zit ook best veel verschil bij de vogels. Ik had zelf het idee dat het wel een man en een pop zijn maar gezien het gedrag lijkt het geen koppel. Ook heeft diegene die ik als man zag helderder wit op de borst, bij de pop is dat veel "vuiler". Ik heb ook geen eieren van ze gehad.
Ik zou het waarderen als jullie eens willen kijken!

Meer foto's:
foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
foto 5
Opmerking