Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dilemma: nu nog Binsen nest in buitenvoliere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Opmerking

Nest verhangen zeker niet doen.Binsen zijn zoiezo zeer gevoelig aan nest verstoren
      Ik heb het nog niet geprobeerd bij ander soorten maar lijkt mij geen goed idee.

greetz Leffe

Opmerking

Beste Patrick,
        Ik heb me van de zomer ook koppeltje binsen aangeschaft en in augustus had ik eerste nestje.. Alle eitjes onbevrucht. Vlak erna opnieuw een nestje en hier had ik 2 eitjes dat bevrucht waren maar de jongen zijn net toen ze veren kregen in de steek gelaten. Was een open nestje op een nestkastje dat ze gebouwd hadden. Nu zitten ze in een gesloten kastje in de buitenvoliere en vandaag heb ik 4 jongen die nu stilletjes veertjes krijgen en waarvan de kropjes mooi vol zitten. Het lijkt erop dat de ouders zich meer op hun gemak voelen in dit nestkastje want bij het binnen komen van de voliere om ze te verzorgen reageert de pop zelfs niet op men aanwezigheid. Indien je jonge binsen hebt kunnen er wel eens enkele nestjes verloren gaan omwille van gebrek aan ervaring door de ouders. Ondertussen heb ik de buiten voliere wel volledig afgedicht met dikke noppenfolie om de koude herfstwind buiten te houden.
        Ik zou zeker de eitjes niet onder japjes gaan leggen.. geef ze op zen minst de kans het zelf te doen en lukt misschien niet onmiddelijk maar het is beter voor de diertjes zelf.

Succes
        Audi et alteram partem

http://buiten-voliere.webnode.nl/

Opmerking

Working...
        X