Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dilemma: nu nog Binsen nest in buitenvoliere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oei Vinkie, bij mij zitten ze buiten..
    Ouders zijn wel koudkweek maar ze hebben er nu pas zin in ..
    Eind van de maand word voliere volledig dicht gemaakt om de koude wind van de herfst voor te zijn
    Audi et alteram partem

http://buiten-voliere.webnode.nl/

Opmerking

Heb goulds van binnenkweker jaren geleden en deze begonnen eind maart te kweken zoals normale vogels.
      het jaar daarna kweekte ze 1 ronde in maart,ruide dan en kweekte nog 1 ronde.
      Nu ruien ze eerst in maart en kweken ze dan.

Het is zeer moeilijk broedrijpheid te verschuiven zoals je zelf wil.
      Ik krijg het niet gefikst,niet met licht en niet met voedsel.
      Vogels doen eigen zin

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Leffe
        Heb goulds van binnenkweker jaren geleden en deze begonnen eind maart te kweken zoals normale vogels.
        het jaar daarna kweekte ze 1 ronde in maart,ruide dan en kweekte nog 1 ronde.
        Nu ruien ze eerst in maart en kweken ze dan.

Het is zeer moeilijk broedrijpheid te verschuiven zoals je zelf wil.
        Ik krijg het niet gefikst,niet met licht en niet met voedsel.
        Vogels doen eigen zin
        Ik heb het nooit geprobeerd omdat ik eigenlijk al vrij zeker was van het feit dat het biologisch bij de vogel zit ingegoten. Maar wat niet is... kan nog?
        Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wizzy
          Oei Vinkie, bij mij zitten ze buiten..
          Ouders zijn wel koudkweek maar ze hebben er nu pas zin in ..
          Eind van de maand word voliere volledig dicht gemaakt om de koude wind van de herfst voor te zijn
          Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ronaldm
            Dat bedoelde ik inderdaad, of die cyclus te verbreken is zodat ze in de zomer gaan broeden als de temperatuur hoger is.
            Ronald elders heb ik al antwoord gegeven en Leffe heeft het nog eens duidelijk aangegeven. En nogmaals de meeste zorgen betreffen dan de opgroeiende jongen in het nest. Als die niet voldoende warm hebben wordt het heel moeilijk.
            Jo

Opmerking

je zou nestverwarmers er onder kunnen doen ?
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

eerst dit:

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                laat de natuur lekker zijn gang gaan, we moeten niet proberen alles te regelen.
                dan dit:

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                je zou nestverwarmers er onder kunnen doen ?
                jij bent snel overstag Ton

maar ik zou zeker niet beginnen aan nestverwarmers, te veel gedoe. daarnaast heeft het niet zo veel nut naar mijn idee. als het goed ouders zijn is het helemaal niet nodig.

Opmerking

Het is een mogelijkheid. Zeker als ze het zeer serieus gaan aanpakken. Maar dan moet je wel opvang regelen voor de jongen. De eerste dagen kunnen nog te koud zijn dan.
                  Zelf zou ik het niet doen. Omdat dus de jonge vogels de eerste paar dagen na het uitvliegen behoorlijk koude temperaturen te verduren kunnen krijgen.
                  Jo

Opmerking

Popje dat nu aant broeden is heeft (sorry) de strenge winter buiten gezeten.
                    Is 2 de jaar en ik denk dat ik wel mag zeggen : winterhard.
                    Als ze het meegeeft aan haar kroost heb ik nog een kans.
                    Ik hoop dat de jongen zonder problemen naar het winterverblijf kunnen zonder problemen.... Als het zo ver komt tenminste
                    Audi et alteram partem

http://buiten-voliere.webnode.nl/

Opmerking

Voor wat betreft mijn goulds nest binnen laat ik het gewoon zo. Is een gouldsnestkast waar ze ook nog een redelijk nest in hebben gemaakt en waar constant een van de ouders bij zit dus vast wel warm genoeg. Gisteren waren er 5 jongen met volle krop dus gaat goed!

Nog wel 1 vraagje: de man is paarsborst en de pop witborst. Dan zal paarsborst wel dominant zijn denk ik toch? Als we er vanuit gaan dat de ouders zuiver vererven? Of kunnen er ook witborst jongen bij zijn?

Opmerking

Als de paarsborst split is voor witborst kan je witborst krijgen anders allemaal
                        paarsborst die split zijn voor witborst

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Leffe
                          Als de paarsborst split is voor witborst kan je witborst krijgen anders allemaal
                          paarsborst die split zijn voor witborst
                          Precies, dit is ook de combinatie om wat aan het formaat te doen. Dus als de pop witborst bijvoorbeeld wat klein is er een grotere man bij zetten.
                          Jo

Opmerking

Oke dank, ik weet niet of ze split zijn dus afwachten maar ik verwacht alleen paarsborst jongen.

Opmerking

Opmerking

Het weer is de laatste 2 weken serieus omgeslagen
                                en ondanks dat de temperatuur wegzakte
                                is het zeker niet te koud om te kweken.

Echter de combinatie met de vochtigheid en wind
                                zorgt ervoor dat de zin om te nestelen helemaal over is
                                of verre van ideaal is.
                                www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Working...
                                X