Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bandvinken eieren aantal uur licht afbouwen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• bandvinken eieren aantal uur licht afbouwen?

Hallo allemaal,

Even een vraag. Ik heb een koppel bandvinken in de schuur. Zij zitten op kunstlicht, dat zo'n 14 uur per dag brand. Maar nu hebben zij al eitjes gelegd en zijn aan het broeden. Moeten ze dan nog steeds zoveel uur licht hebben of kan ik nu gaan afbouwen en het gaan afstemmen op het buiten licht?

Wie weet raad!

Je moet nu niets aan de lichturen gaan veranderen. Dan bestaat de kans dat ze in de rui schieten en het nest laten voor wat het is.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Hallo allemaal,

Even een vraag. Ik heb een koppel bandvinken in de schuur. Zij zitten op kunstlicht, dat zo'n 14 uur per dag brand. Maar nu hebben zij al eitjes gelegd en zijn aan het broeden. Moeten ze dan nog steeds zoveel uur licht hebben of kan ik nu gaan afbouwen en het gaan afstemmen op het buiten licht?

Wie weet raad!
      Ik zou alleen bij vogels van het Noordelijke halfrond het licht afbouwen. Vogels uit de tropen ook zijn ze jaren al hier gekweekt hoeven niet de lichturen te volgen zoals onze vogels in de natuur. Je zou hoogstend nog een uur terug kunnen gaan maar zeer zeker niet in de periode dat vogels broeden.
      De reden is simpel, want dan gaat de vogel in de rui en of laat het gehele nest uiteindelijk in de steek.
      Jo

Opmerking

Working...
      X