Recent een binnen kooi (voliere) van 70 breed, 45 diep en 110 hoog aangeschaft.Daar heb ik nu een koppel oranjekaakjes in zitten en zou er graag nog een koppel kleine tropen (9 a 10 cm)bij willen hebben.
Ik wilde er goudbuikjes bij doen, maar een dierenspeciaalzaak raadde dat af. Dat zou ruzie worden.
Zilver of loodbekjes vind ik net wat te groot.
Blauwgrijze roodstaartjes wordt voor een beginneling afgeraden, heb ik gelezen.
Teugelastrilde zou door voortdurend zacht gekwetter de andere vogels onrustig maken.
Eksterjes zou volgens de dierenspeciaalzaak wel kunnen, maar in vogelboeken zie ik verschillende soorten , met elk weer andere eigenschappen.
Napoleonnetjes zijn bijna niet te krijgen.
Dus ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wie kan mij een goede raad geven.
Welk koppel kan ik bij de oranjekaakjes doen en waarom.
De kooi (rondom met tralies en gesloten dak) staat tegen de muur , tussen een kast en gordijnen (dus vlak bij een raam) , met 1 1/2 uur ochtendzon in de kooi.
En wat kan ik als verlichting tijdens donkere dagen (uren) er bij doen.
Ik lees op dit forum veel over verlichting, maar dat gaat meer over grote volieres,cq kooien.
Tammo
Ik wilde er goudbuikjes bij doen, maar een dierenspeciaalzaak raadde dat af. Dat zou ruzie worden.
Zilver of loodbekjes vind ik net wat te groot.
Blauwgrijze roodstaartjes wordt voor een beginneling afgeraden, heb ik gelezen.
Teugelastrilde zou door voortdurend zacht gekwetter de andere vogels onrustig maken.
Eksterjes zou volgens de dierenspeciaalzaak wel kunnen, maar in vogelboeken zie ik verschillende soorten , met elk weer andere eigenschappen.
Napoleonnetjes zijn bijna niet te krijgen.
Dus ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wie kan mij een goede raad geven.
Welk koppel kan ik bij de oranjekaakjes doen en waarom.
De kooi (rondom met tralies en gesloten dak) staat tegen de muur , tussen een kast en gordijnen (dus vlak bij een raam) , met 1 1/2 uur ochtendzon in de kooi.
En wat kan ik als verlichting tijdens donkere dagen (uren) er bij doen.
Ik lees op dit forum veel over verlichting, maar dat gaat meer over grote volieres,cq kooien.
Tammo
Opmerking