Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bandvinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• bandvinken

Hallo,

Ik heb een koppel bandvinken en mijn vraag is, kan ik deze in de winter ook buiten houden? Ik heb een kooi van 175x115x60cm er is geen nachthok aanwezig. Wel is het bovendeel dicht en kan ik de voorzijde ook dicht maken met voorzet ramen. Graag iemand die mij hiermee kan helpen.

Hoi,zelf zou ik ze binnenhalen,ze zullen het waarschijnlijk wel redden als je de boel dichtmaakt maar of ze het fijn vinden?
    Beter gewoon lekker binnenhalen tot de lente wanneer het koud wordt.
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Ik zou ze ook binnen halen.
      Afrikaantjes kunnen minder goed tegen onze koude natte winters.
      groetjes
      Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Mijn principes berusted altijd in eerste instantie op de vraag waar deze vogels hun oorsprong vinden.

Ik heb ze vele malen in Afrika in het wild mogen aanschouwen en het klimaat komt niet overeen met dat van Nederland.
        Dus naar binnen, of beter, maak een goed tochtvrij en geisoleerd nachthok en geef de vogels de keuze.
        In principe zijn ze aardig hard.

Dit is een vogel waar ik goed mee gekweekt heb in aan broedkooi. Vele jongen op stok gekregen om dit vogelsoort in Nieuw Zeeland te kunnen verzekeren.
        Half open nestkastjes, een goed zaad mengsel, gekiemd zaad en eivoer was bij mij meer dan voldoende.

Success ermee.

Groet, Kees, NT, Australia.

Opmerking

kweek

Hallo casehulsebosch,

Ik heb nu voor de tweede keer eitjes gehad maar geen nest wel in een gesloten nestkastje. Eerste keer heb ik een nestje gemaakt en de eitjes daarop terug gelegd maar jammer genoeg zijn ze er niet meer op gegaan. De tweede keer (gisteren en vandaag) lagen er weer twee eitjes ook weer zonder nest. Nu heb ik weer zelf van hooi en wat veren een nest gemaakt. Ze vonden het wel vreemd maar naar veel wikke en wegen zitten ze nu samen weer in het nestkastje. Hopelijk broeden ze wel en komen er weer meer eitjes bij.

Mijn vraag is hoe kan dit en wat doe ik er aan?

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
          Mijn principes berusted altijd in eerste instantie op de vraag waar deze vogels hun oorsprong vinden.

Ik heb ze vele malen in Afrika in het wild mogen aanschouwen en het klimaat komt niet overeen met dat van Nederland.
          Dus naar binnen, of beter, maak een goed tochtvrij en geisoleerd nachthok en geef de vogels de keuze.
          In principe zijn ze aardig hard.

Dit is een vogel waar ik goed mee gekweekt heb in aan broedkooi. Vele jongen op stok gekregen om dit vogelsoort in Nieuw Zeeland te kunnen verzekeren.
          Half open nestkastjes, een goed zaad mengsel, gekiemd zaad en eivoer was bij mij meer dan voldoende.

Success ermee.

Groet, Kees, NT, Australia.

Opmerking

ik heb ook bandvinken gehad, in mijn vorige voliere. daar gingen ze broeden in een goulds kastje, ze maakten het nest van sisal touw. meerdere keren jongen gehad, maar die gingen steeds dood na een paar dagen. ik dacht toen dat het kwam omdat ze bijna hele meelwormen gaven aan hun jongen, zo zag hun krop er uit dacht ik.

ben toen gestopt met meelwormen, maar er kwamen geen nestjes meer helaas.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
            X