Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gordelgrasvinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Gordelgrasvinken

Kunnen gordelgrasvinken goede pleegouders zijn. Broeden ze ook eitjes van bijvoorbeel japanse meeuwtjes uit?

Oorspronkelijk geplaatst door Karin38
    Kunnen gordelgrasvinken goede pleegouders zijn. Broeden ze ook eitjes van bijvoorbeel japanse meeuwtjes uit?
    Ik ben benieuwd naar de achterliggende gedachte.. 'waarom zou je dat willen'?
    Het mooiste en beste is om iedere vogel zijn eigen eitjes uit te laten broeden en jongen op te laten voeden.

Groetjes, Chantal.
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Anders om

Andersom gaat prima maar ben het met Chan eens.

Waarom? Gordels zijn goed te kweken (zelfs in kweek kooien ) en kunnen het het beste op hun eigen houtje doen.

Groet, Kees, NT, Australia.

Opmerking

Goed gaan van pleeg ouderschap hangt af van het bedelgedrag der jongen.
        Indien gelijk aan beide soorten, zal het gewoonlijk wel goed gaan.

Gelukkig leven we in een vrij land en mag je zelf beslissen hoe te doen in voorkomende gevallen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch

Waarom? Gordels zijn goed te kweken (zelfs in kweek kooien ) en kunnen het het beste op hun eigen houtje doen.

dat ligt er (bij mij) wel aan hoe groot de kooien zijn, kleiner dan 80cm en zonder levendvoer gaat het (hier) niet echt makkelijk... in een vluchtje lukt het altijd wel.

verschilt ook per koppel, 1 koppel heeft vaak 100% bevrucht en voedt ook goed op en een ander koppel van mij heeft vaak rond de 75% en voert niet best... (vooral de man is aggresief, ook de dominante man in de voliere, ook een erg grote vogel )
          Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch

Dat ligt er bij mij aan hoe oud de vogels zijn,liefst ouder dan een jaar anders komt het hier niet goed
            http://users.telenet.be/mijn-grasvinken/

Opmerking

Ja Karel, goed dat je dit even vermeld. Vind dit voor mijn begrippen vanzelfsprekend. Nooit met vogels jonger dan 12 maanden gekweekt.

Zelf heb ik wel de ervaring dat het met vogels die eenmaal een nestje achter de rug hebben, en dus ervaring, het een stuk makkelijker gaat.

Of Nederland een vrij land is laat ik maar even in het midden. Als ik het zo lees en hoor van mijn vrienden mag er eigenlijk weinig of niets meer

Opmerking

Working...
              X