Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maskeramadines.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Maskeramadines.

Ik kweek al een jaar of tien maskeramadines, met goede resultaten.
    Ik zit met het volgende probleem.
    De jonge vogels bevuilen hun nest voor ze uitvliegen heel erg en zijn als ze uit het nest komen niet om aan te zien.
    Ik heb al veel dingen uitgeprobeerd zoals regelmatig het nest verschoonen, dit is echter niet mogelijk meer een week voor het uitvliegen, omdat ze dan het nest te vroeg verlaten.
    De vogels zijn bij het uitvliegen in goede conditie, alleen het vliegen gaat de eerste dagen slecht.
    Gaarne hoor ik van iemand die mij kan vertellen om dit in de toekomst te voorkomen.

Ik heb dit jaar voor het eerst met Maskeramadines gekweekt,
    Heb van 1 koppel 2 jongen,
    hoe kun je zien wat een man of een pop is
    Gerrit

Opmerking

Maskeramadines.

Hallo Gerrit,
      Dit is een probleem die onderandere bij maskeramadines voorkomt.
      De enige echte herkenning is dat de man zingt.
      Het beste is alle jonge vogels voorzien van een verschillende kleuringen, zodat men kan zien welke vogels als hij zingt een man is.
      Gr. Theo.

Opmerking

verschil man en pop

hallo er is eigenlijk maar 1 goede manier om de vogels te herkennen wat man en pop is.
        alleen het werkt als de vogels helemaal op kleur en volgroeid zijn.
        kijk naar de poten man rode poten pop roze poten en kijk je daarna naar het masker broektekening en kleurdiepte van de borst dan zie je de verschillen op die plekken ook.
        mvg wim

Opmerking

kijk naar de poten man rode poten pop roze poten

Dit had ik nog nooit gehoord.Ga ik morgen ff controleren

Als je de vogel van bovenaanzicht op kop bekijkt en je houd man en pop naast elkaar zie je het masker van de man toch wel beduidend verder lopen dan bij pop.

Ik heb het zo altijd gedaan(Ik heb er nog maar stuk of 6 in mijn handen gehad) en ben nog niet bedrogen uitgekomen.
          Van andere kwekers heb ik al gehoord dat er exemplaren tussenzitten die veel twijfel met zich meebrengen.
          Als je bij een handelaar of kweker een koppel kiest neem dan die met het verst en het minst ver doorlopend masker, dan heb je normaal wel een koppel.

Greetz Leffe

Opmerking

Working...
          X