Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plotse snelle dood gould amadine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• plotse snelle dood gould amadine

weet je wat meer over de vogel?
    zoals leeftijd en geslacht?
    Duco

Opmerking

Jo

Opmerking

Bedankt voor jullie snelle reactie alvast. Het ging over een man van 2012 (oranjekop). Zat inderdaad binnen in een onverwarmd hok met enkele honderden goulds over verschillende hokken verdeeld. En tal van broedhokken met japanse meeuwen op Goulds eieren. Het was eigenlijk een apart houten gebouw met een zadeldak letterlijk tot in de nok gevuld met vogels. In de mate dat je zoiets hygienisch kan houden was dat ook zo.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door patrick.smedts1@telenet.b
          Bedankt voor jullie snelle reactie alvast. Het ging over een man van 2012 (oranjekop). Zat inderdaad binnen in een onverwarmd hok met enkele honderden goulds over verschillende hokken verdeeld. En tal van broedhokken met japanse meeuwen op Goulds eieren. Het was eigenlijk een apart houten gebouw met een zadeldak letterlijk tot in de nok gevuld met vogels. In de mate dat je zoiets hygienisch kan houden was dat ook zo.
          Duco

Opmerking

Het aantal vogels is, gezien de grootte van de voliere, beslist niet te veel voor de soorten die je hebt.

Wel moet men er in het algemeen voor zorgen dat, mits de temperatuur dit toelaat, de vogels vroeger in de dag in een nieuw verblijf moeten worden geplaatst zodat ze dan de rest van de dag hebben om aan hun nieuwe verblijf te wennen en hun nieuwe stekkie te bekennen.

Ook moet er voor gezorg worden dat de vogels hun voer goed kunnen vinden in een nieuw verblijf. Extra voergelegenheden moeten zeker in het begin worden aangeboden totdat gebleken is dat de vogels ingeburgerd zijn.

Groet, Kees, NT, Australia

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Oke, laat in ieder geval zien dat de kweker staat voor zijn bedoelingen. Een vogel kan altijd ziek worden zelfs bij de beste verzorging. In ieder geval weet je nu waar je op moet letten. Succes ermee.
                  Jo

Opmerking

http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door patrick.smedts1@telenet.b
                      En aan de hand van de symptomen van de laatste uren, beschreven in mijn eerste bericht, gaat het volgens hem voor 90% zeker over een infarkt, uiteraard mogelijk veroorzaakt door stress. Ik ga met het lijkje naar hem toe, kan hij inderdaad kijken of er uiterlijke symptomen zijn van een ziekte. Bovendien is hij zo sportief om gratis een nieuwe mee te geven. Voorlopig beschouw ik het dus maar als "accident de parcours".
                      even goed lezen Chantal
                      Duco

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ducocatch
                        even goed lezen Chantal
                        Heb ik gedaan. 90% staat er toch? Of lees ik fout??

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal
                          Heb ik gedaan. 90% staat er toch? Of lees ik fout??
                          jaja al goed
                          maar de 10% zal moeten worden onderzocht door een lijkschouwer
                          Duco

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ducocatch
                            jaja al goed
                            maar de 10% zal moeten worden onderzocht door een lijkschouwer
                            Precies! Zodoende dat ik schrijf dat ik benieuwd ben of de kweker nog wat wijzer wordt wat er met de gould was.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal
                              Precies! Zodoende dat ik schrijf dat ik benieuwd ben of de kweker nog wat wijzer wordt wat er met de gould was.
                              ik lees idd dat hij de vogel nog niet gezien heeft daar
                              foutje
                              Duco

Opmerking

Working...
                              X