Mededeling
Collapse
No announcement yet.
plotse snelle dood gould amadine
Collapse
X
-
Bedankt voor jullie snelle reactie alvast. Het ging over een man van 2012 (oranjekop). Zat inderdaad binnen in een onverwarmd hok met enkele honderden goulds over verschillende hokken verdeeld. En tal van broedhokken met japanse meeuwen op Goulds eieren. Het was eigenlijk een apart houten gebouw met een zadeldak letterlijk tot in de nok gevuld met vogels. In de mate dat je zoiets hygienisch kan houden was dat ook zo.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrick.smedts1@telenet.bBedankt voor jullie snelle reactie alvast. Het ging over een man van 2012 (oranjekop). Zat inderdaad binnen in een onverwarmd hok met enkele honderden goulds over verschillende hokken verdeeld. En tal van broedhokken met japanse meeuwen op Goulds eieren. Het was eigenlijk een apart houten gebouw met een zadeldak letterlijk tot in de nok gevuld met vogels. In de mate dat je zoiets hygienisch kan houden was dat ook zo.Duco
Opmerking
-
Het aantal vogels is, gezien de grootte van de voliere, beslist niet te veel voor de soorten die je hebt.
Wel moet men er in het algemeen voor zorgen dat, mits de temperatuur dit toelaat, de vogels vroeger in de dag in een nieuw verblijf moeten worden geplaatst zodat ze dan de rest van de dag hebben om aan hun nieuwe verblijf te wennen en hun nieuwe stekkie te bekennen.
Ook moet er voor gezorg worden dat de vogels hun voer goed kunnen vinden in een nieuw verblijf. Extra voergelegenheden moeten zeker in het begin worden aangeboden totdat gebleken is dat de vogels ingeburgerd zijn.
Groet, Kees, NT, Australia
Opmerking
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrick.smedts1@telenet.bEn aan de hand van de symptomen van de laatste uren, beschreven in mijn eerste bericht, gaat het volgens hem voor 90% zeker over een infarkt, uiteraard mogelijk veroorzaakt door stress. Ik ga met het lijkje naar hem toe, kan hij inderdaad kijken of er uiterlijke symptomen zijn van een ziekte. Bovendien is hij zo sportief om gratis een nieuwe mee te geven. Voorlopig beschouw ik het dus maar als "accident de parcours".Duco
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door ducocatcheven goed lezen ChantalHeb ik gedaan. 90% staat er toch? Of lees ik fout??
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door ducocatchjaja al goed
maar de 10% zal moeten worden onderzocht door een lijkschouwerPrecies! Zodoende dat ik schrijf dat ik benieuwd ben of de kweker nog wat wijzer wordt wat er met de gould was.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking