Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over gouldamadines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ben inmiddels begonnen met de behandeling van de het overgebleven koppel met het middel Bio+B12 wat gegeven word ter preventie.
    En volgens de speciaal zaak ook gegeven als een dier ook vogels ziek lijken te zijn.
    Met weinig mogelijkheden om echte medicijnen te krijgen dus sinds gisteren in het water gedaan.
    Zonder al te blij te zijn lijken ze iets meer leven te geven, in activiteit.
    Hoop dat maar of dat door dit middel komt weer ik niet, maar ze leven gelukkig en misschien is het ergste hoop ik achter de rug.

Wat doet dit middel, wel op internet gekeken maar jullie zullen het zeker kennen.
    Better Pharma ( Betagro ) zou dit positief kunnen werken ????

Heb ook de eigenaar van de zaak waar ik de koppels gekocht heb met een Thai voor vertaling bezocht.
    Hij vond het triest want deze vogels zijn ook voor hem blijkbaar niet snel te krijgen of verkopen.
    Met zijn zeer vele vogelsoorten en de opmerking darm problemen misschien of wormen vroeg hij naar de kleur van ontlasting.
    Zou bij wormen ( klopt dit ) licht gekleurd zijn, en zei dat nu met de zeer benauwde plakkerig warmte ook bij hem soms vogels problemen geven. Kende het middel en gaf dit dan ook. En maakte dan de kooien extra schoon, om infectie te voorkomen.

De vogels waren niet ziek bij verkoop maar zijn w.s. door verandering omgeving stress en nu zeer warm ziek geworden.

Robert.

Opmerking

Wat ik vooral zie bij stress is een dunne ontlasting, waterig zeg maar. Bij darm problemen ook zo, het kan ook nog een geur afgeven. In de ontlasting zit in ieder geval veel vocht. Ontlasting bij wormproblemen weet ik helaas niet. Vogels kunnen bij stress heel makkelijk een ziekte oplopen. Ze zijn dan behoorlijk verzwakt wat hun afweer aangaat en dan hoeft er maar een klein iets te gebeuren en bingo. Dus het kan zeker zo zijn dat toen jij de vogels kocht deze gezond waren. Maar door vangen, vervoeren, loslaten in een vreemde omgeving heb je dus een stevige stress factor.
      Jo

Opmerking

leg eens papier op de bodem en als de vogels gepoept hebben dit zo snel mogelijk onderzoeken of er wormen in zitten dit is bij verse mest beter te zien dan bij oude mest
        m.vr.gr. Harry

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
          Wat ik vooral zie bij stress is een dunne ontlasting, waterig zeg maar. Bij darm problemen ook zo, het kan ook nog een geur afgeven. In de ontlasting zit in ieder geval veel vocht. Ontlasting bij wormproblemen weet ik helaas niet. Vogels kunnen bij stress heel makkelijk een ziekte oplopen. Ze zijn dan behoorlijk verzwakt wat hun afweer aangaat en dan hoeft er maar een klein iets te gebeuren en bingo. Dus het kan zeker zo zijn dat toen jij de vogels kocht deze gezond waren. Maar door vangen, vervoeren, loslaten in een vreemde omgeving heb je dus een stevige stress factor.
          Dank je Vinkie

Het lijkt meer duidelijk dat het middel wat geadviseerd is zijn werking doet.
          Of toeval maar dat lijkt mij niet als de speciaalzaak dit adviseerd.
          Het koppel is niet meer zo als een bolletje constant aan het zitten, drinken het water met het middel en beginnen weer sneller te eten.

Dus we gaan de goede kant op.

Robert.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
            leg eens papier op de bodem en als de vogels gepoept hebben dit zo snel mogelijk onderzoeken of er wormen in zitten dit is bij verse mest beter te zien dan bij oude mest
            Dank je gebbinkjes

Ik gebruikte al kranten op de bodem, en heb gekeken heb niets gevonden.
            Ontlasting op dit moment van het overgebleven koppel lijkt ook niets bijzonders.
            Denk inderdaad dat kopen stress andere omgeving en misschien nu zeer benauwd weer het koppel de das heeft omgedaan.

Geef nu dus een periode aan al mijn vogels ook dit middel, en koppel lijkt dus nu aan de betere kant en vliegt normaal wat het andere koppel op een gegeven moment zelfs niet meer konden.

Hoop op afsluiting en weer een les meer.

Robert.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
              Mooie avatar heb je, hoop opnieuw in de toekomst deze prachtige vogels tegen te komen in Pattaya.
              Al is het nu even tijd nemen en hopen op herstel van mijn koppel.
              Maar deze vogeltjes zie je nooit misschien voor jullie in Nederland zeer makkelijk aan te schaffen hier echt niet zo eenvoudig.

Robert.

Opmerking

Hallo Robert,

Gaat het nog goed met je koppel. Onze uitwisseling heeft mij toch nog iets gebracht. Een Gould kweker bij nij uit de buurt had dit topic gelezen en bod me een jonge OK WB geel aan.

Een bij de handje zat na vijf minuten al in de buitenkooi. En heeft de eerste paar dagen heel veel rond gevlogen.

Dus Theo ( de kweker) als je dit leest het gaat prima met je pop.

Groeten
                Rob Koppen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen
                  Hallo Robert,

Gaat het nog goed met je koppel. Onze uitwisseling heeft mij toch nog iets gebracht. Een Gould kweker bij nij uit de buurt had dit topic gelezen en bod me een jonge OK WB geel aan.

Een bij de handje zat na vijf minuten al in de buitenkooi. En heeft de eerste paar dagen heel veel rond gevlogen.

Dus Theo ( de kweker) als je dit leest het gaat prima met je pop.

Groeten
                  Rob Koppen

Hallo Rob ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe pop.

Ik ben een tijdje niet op de site geweest nadat alle twee de koppels, dus het laatste koppel stuk voor stuk zijn overleden.
                  Prima zagen ze er uit bij aanschaf, en na een tijd begonnen ze in elkaar te zitten op een gegeven moment geen kracht om te vliegen en bleven op de grond zitten.
                  Ook is dit gebeurt met de laatste twee.
                  Het middel gegeven, vitamine, gezorgd voor schoon water voedsel wat geadviseerd werd niet op de tocht.
                  Is juist zeer benauwd weer en de kleine voliere stond totaal uit een plaats waar tocht de oorzaak had kunnen zijn.

Ook bij de zaak geweest allemaal zonder resultaat.

Gisteren leek een gaailijster ineens vreemd te zitten, al hebben ze weinig kleur grauw en hangende vleugels.
                  Kop en rug geen veren meer, geen gevechten maar leek op ineens veren wisseling en vandaag toch overleden.

Vreemd hij at juist tot het laatste moment dat ik hem zag prima ?

Lijkt of uit mijn stukje nu alle vogels ineens ziek zijn, dat is niet het geval.
                  Teminste uiterlijk ze zijn allemaal actief, eten goed en de gaailijsters later graag hun zingen/schreeuwen horen.

Maar is nu al dagen hele avonden en nachten regen, voliere is aan achterkant dicht gemaakt zodat regen of wind geen probleem is.
                  Echter het gevoel dat ik nu vele vogels ga verliezen is niet het geval.

Maar laat ik voorzichtig zijn met de overleden vogels veranderde het in 1 dag.

Jammer en toen ik voor regen wind en zeer warme dagen het plastic los maakte van het dak om het niet te warm of nat te laten worden maakte ik bij het laatste stuk staande op een metalen trap een klap achterover.

Gezien het van dak hoogte was dat ik naar achteren viel heb ik mijn hand en arm als stoot punt gebruikt om o.a. mijn hoofd te beschermen.
                  Gevolg een gebroken hand, en in de avond een operatie in het ziekenhuis.

De metalen pen is er inmiddels uit, en met training moet ik dus mijn hand weer gebruiken en oefenen.
                  Dus was even balen, dode dieren en ziekenhuis maar okay het is gebeurt en dus even maar geen vogels.

Groetjes

Robert.

Opmerking

Dat is nogal wat Robert, in ieder geval beterschap.Zit zelf ook wat betreft de vogels met niet verklaarbare dood van een paar vogels. De gemoemde gele waar ik helemaal niets van begreep. En wat jonge vogels. Echter hebben we het hier wat dat betreft een stuk makkelijker. Wordt nu onderzoek gedaan.

En kan hier gebruik maken van structurele vakkundig ondersteunig.

Groeten
                    Rob koppen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen
                      Dat is nogal wat Robert, in ieder geval beterschap.Zit zelf ook wat betreft de vogels met niet verklaarbare dood van een paar vogels. De gemoemde gele waar ik helemaal niets van begreep. En wat jonge vogels. Echter hebben we het hier wat dat betreft een stuk makkelijker. Wordt nu onderzoek gedaan.

En kan hier gebruik maken van structurele vakkundig ondersteunig.

Groeten
                      Rob koppen
                      Ja dat is inderdaad waar ik wel een probleem mee heb.
                      Is zeer vervelend als je in dit geval vogels kwijt raakt en niet weer waardoor.
                      Onderzoek zal voor jou duidelijkheid geven, ik kan dit niet en weet zeer jammer niet waarom alle twee de koppels dood zijn gegaan en allen met hetzelfde gedrag voor het dood gaan.

Is ook meteen dan een waarschuwing dat wanneer ik ze weer aangeboden zou zien ze niet zou kopen, en dat vind ik erg jammer.

Inmiddels zijn ook de hechtingen eruit en kan ik in het weekend weer normaal mijn hand gebruiken nu kan ik nog steeds niet met vocht werken.
                      Heb nog steeds pijn en kan mijn hand niet dicht doen gevoel in de vingers zal pas over maanden zich herstellen.

Maar weer normaal mijn dieren verzorgen zonder mij druk te maken over water zou wel prettig zijn, o.a. mijn zeewater aquarium heeft dan zeker een schoon maak nodig.

Groetjes

Robert.

Opmerking

Niet meer durven te kopen.

Heb weer voor de tweede keer 3 verschillende gouldamadines te koop aangeboden gezien op de avond markt in Pattaya.
                        Was verbaast nu weer deze vogels te zien, jaren niet gezien en nu de tweede keer.
                        Ze werden aangeboden voor 1700 bath, op dit moment is 1 euro 42 bath.
                        Veel bekijks hadden ze er zijn meerdere dieren verkoop stalletjes en enkele kleine winkeltjes op deze weekend markt. vrijdag, zaterdag en zondag avond.
                        Honden katten vogels vissen en veel andere kleine dieren worden daar verkocht.

Heb echter niet gedurfd om de vogels aan te schaffen na het overlijden van alle 4 de gouldamadines niet lang geleden, maar zou ze graag hebben maar ben er niet meer zo zeker mee.
                        En wil niet weer deze mooie vogeltjes verliezen aan onbekend overlijden.

Robert.
                        Pattaya

Opmerking

Wat naar dat je goulds allemaal dood zijn gegaan. Het zijn leuke vogels. Ik heb 1 keer goulds gehad en die bleken een stuk harder dan verwacht. Ze hebben 2 hele grote nesten groot gebracht in september en oktober in de buitenvoliere. Alle jonge dieren hebben het gered. Echter, de pop kreeg een kale kop na het laatste nest en ging in enkele dagen dood. De man en de jongen hebben de hele winter buiten gezeten en die heb ik het jaar daarop allemaal verkocht omdat het niet klikte met de Japanse nachtegalen. Leuke vogels waren het. De dansende man vond ik waanzinnig om te zien.

Opmerking

Hallo Robert,

Lastig, er zijn natuurlijk een aantal punten waar je op kunt letten bij de aanschaf van Gouls. Maar ik moet zeggen op de fotos die je liet zien zagen de Goulds die je had aangeschaft er goed uit.

Je zou nog kunnen bedenken om een foto te maken van de aangeboden Goulds en op de site te zetten. Er zijn een aantal leden op het forum die veel beter als ik een gould kunnen beoordelen.

Blijft echter mijn eerst genoemde punt van toepassing.

Groeten
                            Rob

Opmerking

Hallo Robert.

Als je die 1700 bath kan veroorloven zou ik zeggen, Doen!
                              Mischien de nieuwe vogels allemaal apart zetten in individuele kooien om de kans van overleven te doen verhogen en eventuele cross infectie te voorkomen.

Klinkt mischien allemaal niet zo optimistisch maar in mijn jonge jaren lagen de Gould amadines in Nederland ook niet voor het oprapen en hebben we ook moeten leren door vallen en opstaan.

Groet, Kees, Margaret River, WA, Australia.

Opmerking

Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
                                X