Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe veel voer goulds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• hoe veel voer goulds

hallo allemaal
    hoeveel voer moet ik geven in de grote voliere voor 30 goulds om ze niet te dik te laten worden.
    ik geef ze 10 koffielepeltjes apv 84 5 koffielepeltjes onkruidzaad en 5 koffielepeltjes eivoer.
    ik zie dat ze bij warm weer slank worden en bij minder warm weer weer dikke worden moet ik dan mijn voer aan passen.
    graag U mening hierover.
    louis bosman

Hallo Louis,

Vermoedelijk zullen de meningen hier over verschillen.Daarom geef ik maar mijn eigen verhoudingen op dit moment. In mijn voliere zitten circa 45 goulds waaronder 12 jongen.
    Op dit moment geef ik ze per dag circa 20 koffieschepjes van Hinsbergen 1 schep eivoer en twee halmen trosgierst.Liefst zou ik de goulds op maat voeren zodat ze niet alleen de lekkere zaden eten maar dat is in een voliere niet mogelijk
    Ik vind dat jij relatief veel eivoer geeft.Wat betreft dunner en dikker in bepaalde periode.
    Zeker in deze tijden maken de goulds veel meer vlieg bewegingen. Terwijl bij koudere temperaturen ze meer zich tegen de kou willen beschermen.
    Ik ga er even vanuit dat je niet bedoeld een zieke gould die om die reden bol gaat zitten.

Groeten
    Rob Koppen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Bosman
      ik zie dat ze bij warm weer slank worden en bij minder warm weer weer dikke worden moet ik dan mijn voer aan passen.
      graag U mening hierover.
      louis bosman
      Het hoeveelheid voer wat je geeft is prima, maar ik zou idd. minder eivoer geven, 1x in de week 5 scheppen is voldoende(buiten de ruiperiode) en dan de dag erna weghalen wat over is.

Het slank worden bij bij warm weer gebeurd bij elke vogel, een vogel kan zijn temperatuur regelen door de veren aan te trekken tegen de huid bij warm weer, en weer uit te zetten bij kouder weer(isolatie).

Dat heeft niets met slank en vet te maken.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
      X