Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goulds houden van rust?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Goulds houden van rust?

Moeten goulds in een kweekruimte (dus in kooien) gehouden worden alleen of nog met andere exoten, of kunnen ze ook gehuisvest worden met parkieten, roseicollis?

Ik raad het je af. De goulds zijn rustige vogels en bij mijn weten zijn parkieten en vooral roseicollies nogal druk van aard. Verder kan het zijn dat de parkieten agressief kunnen worden. Daarbij komt ook nog dat parkieten holenbroeders zijn waarbij nest concurrentie niet is uitgesloten. De parkieten kunnen in de regel niet in de nestkasten van de goulds maar kunnen wel gaan knagen aan het hout om ze groter te krijgen. Ruzie om een nestkast geeft onrust en de gould verliest dat altijd.
    Hoe dan ook een gould heeft veel liever heel rustig gezelschap in de buurt dan druktemakers.
    Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
      Ik raad het je af. De goulds zijn rustige vogels en bij mijn weten zijn parkieten en vooral roseicollies nogal druk van aard. Verder kan het zijn dat de parkieten agressief kunnen worden. Daarbij komt ook nog dat parkieten holenbroeders zijn waarbij nest concurrentie niet is uitgesloten. De parkieten kunnen in de regel niet in de nestkasten van de goulds maar kunnen wel gaan knagen aan het hout om ze groter te krijgen. Ruzie om een nestkast geeft onrust en de gould verliest dat altijd.
      Hoe dan ook een gould heeft veel liever heel rustig gezelschap in de buurt dan druktemakers.
      nee nee, je verstaat me verkeerd

zitten allemaal in kweekkooien, dus vliegen niet los

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Filip01
        nee nee, je verstaat me verkeerd

zitten allemaal in kweekkooien, dus vliegen niet los ---> of kunnen ze ook gehuisvest worden met parkieten, roseicollis?
        Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Filip01
          Moeten goulds in een kweekruimte (dus in kooien) gehouden worden alleen of nog met andere exoten, of kunnen ze ook gehuisvest worden met parkieten, roseicollis?
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Conclusie, het lukt

zitten zoals gezegd dus allemaal in aparte kweekkooien

maar zitten ook roseicollis (2 koppels) en grasparkieten

Opmerking

Working...
            X