Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dode goulds in nestkastje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• dode goulds in nestkastje

Sinds kort ben ik begonnen met een voliere. Ik had 2 nestjes van de goulds in een ruime, goed beplante voliere. 1 nestje met 3 jongen en de ander met 5 jongen. Vorige week lag de man dood in het nestkastje. De pop voerde wel door en de jongen zijn uitgevlogen. Vandaag lag de pop van het andere nestje dood in het nestkastje. De man voert niet en de jongen zijn dood. De oudervogels zagen er goed uit. Goed zaad, eivoer, pinky's, fruit en vogelmuur. Komt dit vaker voor? Heeft iemand hier ervaring mee? Heb ik iets fout gedaan?
    Groet,
    Harry

Hallo Harry,

Allereerst reuze spijtig voor je dit is natuurlijk niet leuk.Op je vraag heb je dat ook wel eens meegemaakt met je goulds moet ik zeggen nee. Natuurlijk heb ik ook te maken met jongen die het niet halen. Of dat ouders niet goed voeren.
    Twee verschillende ouders die het niet overleven, in korte tijd, is toch iets teveel van het goede. Denk dat de experts nog wat meer info nodig hebben om een oordeel te kunnen geven.

Je geeft aan goede beplanting dus dat kan het niet zijn.

Misschien heb je dat al gedaan mogelijk staat in dit forum onder ziekten iets waar je wat aan hebt.

buiten ziektes zijn er nogal wat opties. Kan je nog iets zien bij de twee overgebleven vogels?

Groeten
    Rob koppen

Opmerking

Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Ik heb het als ik het goed heb twee jaar geleden meegemaakt. Kort na elkaar 2 zussen zonder ook maar wat te merken of ziek zijn plotseling dood. Een pop zat op eieren waren ook bevrucht en de ander had net een mooi groot nest groot gebracht en was bezig met een nieuw nest.
        Aan de vogels was totaal niets te zien. De avond ervoor nog levendig en alles. En wonderlijk genoeg echt kort na elkaar ging om een paar dagen beide dood. Ik heb tot nu toe er wel al meer van gehoord maar niet wat de oorzaak is geweest.
        Hopelijk lukt het om toch nog met de goulds te kunnen broeden.
        Succes.
        Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
          Ik heb het als ik het goed heb twee jaar geleden meegemaakt. Kort na elkaar 2 zussen zonder ook maar wat te merken of ziek zijn plotseling dood. Een pop zat op eieren waren ook bevrucht en de ander had net een mooi groot nest groot gebracht en was bezig met een nieuw nest.
          Aan de vogels was totaal niets te zien. De avond ervoor nog levendig en alles. En wonderlijk genoeg echt kort na elkaar ging om een paar dagen beide dood. Ik heb tot nu toe er wel al meer van gehoord maar niet wat de oorzaak is geweest.
          Hopelijk lukt het om toch nog met de goulds te kunnen broeden.
          Succes.
          Iedereen bedankt voor de reactie. Ik ga er maar van uit dat het toeval was en hoop dat het niet vaker gebeurt.
          Groet,
          Harry

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen
            Hallo Harry,

Allereerst reuze spijtig voor je dit is natuurlijk niet leuk.Op je vraag heb je dat ook wel eens meegemaakt met je goulds moet ik zeggen nee. Natuurlijk heb ik ook te maken met jongen die het niet halen. Of dat ouders niet goed voeren.
            Twee verschillende ouders die het niet overleven, in korte tijd, is toch iets teveel van het goede. Denk dat de experts nog wat meer info nodig hebben om een oordeel te kunnen geven.

Je geeft aan goede beplanting dus dat kan het niet zijn.

Misschien heb je dat al gedaan mogelijk staat in dit forum onder ziekten iets waar je wat aan hebt.

buiten ziektes zijn er nogal wat opties. Kan je nog iets zien bij de twee overgebleven vogels?

Groeten
            Rob koppen
            Beste Rob,
            Aan de vogels was niets te zien. Mooie buik en een volle krop.
            Ik wacht maar even af.
            Harry

Opmerking

Beste Henk,
              Ze hebben grit en maagkiezel. De vogelmuur niet gewassen omdat het uit eigen tuin komt.
              Harry

Opmerking

Ook in je eigen tuin zullen wel poepende mussen etc. langs komen denk ik.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
                  X